Mine områder
Hjelp

LØST - Kjent feil: Filter for Forfallsdato på Behandle betalinger fungererer ikke

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎05-12-2019 12:40 av Edvard Berntzen VISMA )

Vi opplever dessverre problemer med prosessen Behandle betalinger (AP50300S).

 

Forfallsdato feil.png

 

Dette er relatert til feltet Rabattdato. For å komme rundt feilen kan du sette datoen i feltet Rabattdato langt tilbake i tid (f.eks 01.01.19). Da viser filteret for Forfallsdato det den skal.

 

Forfallsdato feil 2.png

 

Husk at du kan abonnere på denne artikkelen for å få med deg oppdateringer.

 

Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Oppdatering 15.11.19: Dette er planlagt rettet til versjon 8.18 med planlagt dato 17.12. 

Oppdatering 22.11.19: Dette er planlagt rettet i en patch lørdag 30.11. 

Oppdatering 30.11.19: Patchen som skal rette dette er dessverre utsatt til tirsdag 3.12. Se mer info her: https://status.visma.com/incidents/j3lwyx38j03n

 

Oppdatering 05.12.2019: Dette er nå løst, men funksjonaliteten er endret

Som standard er det nå er det bare feltet Betalingsdato som fylles ut med dagens dato. Dette gjør at det som standard bare er fakturaer med dagens dato som Betalingsdato som vises. Dette inkluderer fakturaer som har forfalt.

 

datoer.png

 

Hvis du vil vise fakturaer med forfallsdato fram i tid må du legge inn en dato i feltet Forfallsdato.

Merk: Skjermbildet viser bare fakturaer som tilfredsstiller alle datofeltene. Samtidig må feltet Betalingsdato være fylt ut for å kunne velge fakturaer/kreditnotaer. Ettersom fakturaer som standard får samme Betalingsdato som Forfallsdato gjør dette at du i utgangspunktet må sette Betalingsdato til samme dag som Forfallsdato for å kunne vise og velge disse fakturaene. 

 

datoer 2.png

 

Det er meldt inn at det bør være mulig å velge fakturaer/kreditnotaer selvom bare Betalingsdato er satt. 

4 Kommentarer
av Sølvi Loftesnes

Hei.

Har nå hatt en kunde på telefonen. Dette med å sette rabattdato langt tilbake i tid fungerer ikke helt. Det er poster som har forfalt som da ikke kommer med. 
Har dere noen formening om når dere får rettet dette?

 

av Edvard Berntzen

Hei @Anonymous

 

Takk for tilbakemelding. Jeg ser du har sendt inn en supportsak på dette. Vi undersøker dette og oppdaterer artikkelen hvis dette viser seg å være en generell feil.

 

Vi jobber med saken, men har ikke satt noen dato for retting enda. Jeg oppdaterer artikkelen med info om dette når det er klart.

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

 

Bør vi snart forvente at denne løses?

 

av Edvard Berntzen

Hei @Anonymous

 

Det er mulig dette rettes i en patch før neste versjon, men det er ikke avklart enda. Jeg oppdaterer denne artikkelen ved evt. bekreftelse på dette.  

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"