Mine områder
Hjelp

LØST - Kjent feil: Inngående betalinger oppdatert, men ikke postert

av Anders Angelhus (Oppdatert ‎23-01-2023 17:14 av Anders Angelhus VISMA )

Dersom du opplever at antall linjer fra en inngående betaling i Kontoutdrag (ScreenID GL404000), ikke samsvarer med antall linjer fra det samme buntnummeret i Hovedbokstransaksjoner (ScreenID GL301000) kan du være rammet av en feil vi nettopp har oppdaget.

 

Feilen er rettet og vil ikke oppstå på nye transaksjoner. Vi jobber med å korrigere disse transaksjonene.

 

Vi vil oppdatere denne saken så snart vi har mer informasjon.

 

04.01.2023 Kl. 11:45

De berørte buntene er nå rettet slik at de er verken oppdatert eller postert. Nedenfor følger en fremgangsmåte for å få oppdatert og postert buntene.

 

Hvordan vet jeg om jeg er berørt av denne feilen?

Du er berørt av feilen dersom du har uoppdaterte bunter i perioden 6. til 10. desember. Alle berørte selskap vil i tillegg bli kontaktet enten av Visma eller av sin partner.

 

1. Gå til Meny -> Hovedbok -> Vis hele menyen -> Oppdater bunter (ScreenID GL502000).

2. Marker de berørte buntene og klikk Oppdater.

 

AndersAngelhus_0-1672135359579.png

 

OBS! De neste stegene må gjøres på et tidspunkt hvor ingen andre bruker systemet eller når det ikke kjøres noen automatiseringsplan. Vi anbefaler derfor at det velges et tidspunkt for eksempel på natt for å gjennomføre de neste stegene.

 

3. Gå til Meny -> Hovedbok -> Vis hele menyen -> Regenerer hovedbokssaldo (ScreenID GL509900)

4. Marker hovedboken og velg periode 12-2022. Klikk Regenerer.

 

AndersAngelhus_1-1672135524994.png

 

5. Gå til Meny -> Bankstyring -> Vis hele menyen -> Regenerer hovedbokssaldo (ScreenID CA503000)

6. Marker de berørte betalingskontoene og klikk Regenerer.

 

AndersAngelhus_2-1672135663541.png

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"