Mine områder
Hjelp

LØST - Kjent feil: Inngående faktura vises flere ganger på Fakturaoversikt

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎03-07-2019 09:21 av Edvard Berntzen VISMA )

Vi opplever dessverre problemer med at samme Inngående faktura vises flere ganger på Fakturaoversikt (AP40103S). Dette får også betydning for Godkjenn fakturaer (Approval) (AP50200S).

 

Det ser ut til at dette oppstår på fakturaer som blir sendt til Approval, og deretter kansellert. Etter dette vises de to ganger på Fakturaoversikt (AP40103S). Hvis de deretter sendes på nytt igjen til Approval vises de tre ganger. 

 

Fakturaoversikt trippel.png

 

Merk: to av disse linjene har status Ny og vises derfor på Godkjenn fakturaer (Approval) (AP50200S).

 

Godkjenn fakturaer.png

 

Hvis du merker disse endres status til Sendt til Approval. Prøver du å behandle dem får du feilmeldingen Dokumentets godkjenningsstatus er feil. 

 

Godkjenn fakturaer (Approval) 2.png

 

Vi beklager ulempene og kommer tilbake med mer info så snart vi kan. 

 

Oppdatering 2.7: Vi har kjørt en oppdatering som hindrer at dette oppstår på nye fakturaer. Eksisterende fakturaer ligger riktignok fortsatt med feil Godkjenningsstatus. Vi jobber med å lage et script som skal kjøres for å rette disse også.  

 

Oppdatering 3.7: Vi har nå kjørt et script som sletter de ekstra linjene som er opprettet. Samme faktura vises nå bare en gang på Fakturaoversikt (AP40103S). 

5 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vi har fortsatt feil på fakturaer som har kommet inn i dag. Den ligger ikke i flere utgaver - men vi får ikke sendt de ut på flyt.  Det vi har lagt inn av konteringer etc. forsvinner. Fakturaen endres tilbake til det opprinnelige.  Vi får ikke sendt noen fakturaer ut på flyt nå.

av Edvard Berntzen

Hei. 

 

Dette er ikke nødvendigvis relatert til feilen beskrevet her, men vi skal selvsagt undersøke det. Jeg må riktignok be deg sende inn en supportsak. 

 


Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Jeg opplevde tidligere i dag samme feil som HeiKva melder om.
Brukeren hadde gjort en del endringer på faktura og når han trykte "Send til Approval" ble alt tilbakestilt til det opprinnelige.
Jeg prøvde da å gjøre alle endringene på nytt og lagre flere ganger underveis.  Så lagre en siste gang før jeg trykte "Send til Approval".  Det virket!

Kan du HeiKva prøve det samme hos deg?

 

For brukere som sitter på fakturamottak og går igjennom mange faktura hver dag, har det ofte blitt en vane og trykke "Send til Approval" direkte etter endringene uten å lagre først.  Dette har alltid fungert, og jeg håper Visma for det tilbake slik.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Takk BeritAnne. Ringte hun som sitter med dette nå og hun klarte å få en gjennom ved å lagre først.  Hun lagrer og tar deretter 'Send til approval'. Det som skjer da er at fakturaen blir sendt til approval men bildet oppdaterer seg ikke. Man må ta F5 for at 'Send til approvel ' 'forsvimmer'.. Tar an i stedet Sendt til Approval igjen så blir fakturaen kansellert. Nå vet vi om dette og klarer å leve med det men ja håper Visma endrer tilbake slik det var ifht oppdatering.  🙂 

 

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎01-08-2019 11:40 av Edvard Berntzen VISMA )

Hei @BeritAnne @Anonymous. 

 

Begge problemene dere nevner er kjente feil og planlagt løst 10.08.2019! 

 

Vi beklager ulempene dette medfører. 

 


Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"