Mine områder
Hjelp

LØST - Treghet i oppdatering av Godkjenningsstatus fra Approval

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎09-12-2019 15:22 av Edvard Berntzen VISMA )

Vi opplever dessverre treghet i oppdatering av Godkjenningsstatus fra Approval på inngående fakturaer i Visma.net Financials. 

 

Dette medfører to ting: 

 

- Fakturaer godkjent i Approval blir stående med Godkjenningstatus: Venter (skulle blitt endret til Godkjent) og kan dermed ikke oppdateres. 

 

venter.png

 

- Fakturaer sendt til Approval blir stående med Godkjenningstatus: Sendt til Approval (skulle blitt endret til Venter for å indikere at fakturaen ligger på flyt i Approval). Merk: fakturaen kommer faktisk på flyt i Approval selv om Godkjenningstatus ikke viser dette. 

 

Godkjenningstatus blir oppdatert til slutt, men det tar lengre tid enn vanlig (mer enn en halvtime). 

 

Husk at du kan abonnere på denne artikkelen for å få med deg oppdateringer.

 

Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Oppdatering 06.12.2019: Dette er nå publisert på status-siden. Her kan du abonnere på status. 

Oppdatering 08.12.2019: Den isolerte hendelsen er løst, men dette kan oppstå igjen. Vi jobber med å forbedre dette. 

2 Kommentarer
Treehugger
CONTRIBUTOR **
av Treehugger

Dere virker til å fortsatt slite med dette i dag også. Har nå sittet og ventet i en halv time for at fakturaene skal oppdatere seg, men det skjer dessverre ikke. Dette opplever jeg ofte, og det er særlig merkbar når man sitter med månedsavslutningen og kjører seg fast fordi man er avhengig av at disse fakturaene oppdaterer seg.
Skulle gjerne visst hva som forårsaker dette, i og med at det er en tilbakevendende ting.

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎12-12-2019 12:26 av Edvard Berntzen VISMA )

Hei @Treehugger 

 

Jeg skjønner at dette er problematisk. Forsinkelsen kommer av at meldinger mellom Approval og Financials blir stående i kø. Vi ser at løsningen vi har for å håndtere meldinger dag er ikke optimal, og jobber med å forbedre denne.

 

Beklager ulempene dette medfører. 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"