Mine områder
Hjelp

Nå kan du sette opp at kontoer skal hentes fra Visma.net Financials

av Hanna Eid

Nye kunder: 

For kunder som ikke har satt opp Payroll enda vil det bli mulig å velge Visma.net Financials på kontoplan i onboardingsveiviseren.

 

Financials 1.PNG

Kontoene vil bli hentet fra Visma.net Financials og knyttes automatisk til en kontotype. Vi anbefaler at du går gjennom oppsettet. I Financials må du aktivere at nye kontoer skal sendes til Payroll. Dette gjør du ved å følge veiledningen nedenfor (For alle).

 

For deg som allerede har tatt i bruk Payroll: 

Har du allerede har tatt i bruk Visma.net Payroll kan du skru på integrasjonen ved å følge veiledningen nedenfor. Dersom du ikke setter opp integrasjonen selv, vil dette bli gjort automatisk, men dette vil skje først ved utgangen av året. Mer informasjon vil komme når det nærmer seg. 

 

Slik setter du det opp selv: 

  1. Åpne “Selskapsinnstillinger” i Visma.net Employees. 
  2. Velg Visma.net Financials som “Kontoplan”.                                                                                                Financials 2.png                                                                             
  3. Sett hvilken dato du ønsker å sette i gang integrasjonen fra. Det er viktig at du er bevisst på hvilken dato du velger. Dersom du ikke har noen spesifikk startdato eller endringsdato anbefaler vi at du velger den 1 i neste måned. Ved å gjøre dette unngår du å få endringer på kontoer tilbake i tid og på tidligere lønnskjøringer. 
  4. Du vil få en valideringsmelding når du klikker på lagre. Velg “Lagre uansett”.

Financials 3.PNG

 

Systemet vil nå avslutte alle de kontoene du har liggende i Visma.net Payroll og importere inn kontoene fra Financials. Vi knytter disse kontoene til kontotyper i Payroll, men det er viktig at du går gjennom oppsettet og sjekker at det er riktig etter at du har skrudd på integrasjonen. 

 

Det vil ikke lenger være mulig å opprette egne kontoer i Payroll etter at integrasjonen er aktivert, disse må opprettes i Financials. Inne i Financials må du aktivere at nye kontoer skal sendes til Payroll. Dette gjør du ved å følge veiledningen nedenfor.

 

For alle: 

Når du har aktivert integrasjonen inne i Visma.net Payroll vil kontoer fra Financials automatisk overføres til Payroll. For at du senere skal kunne motta nye kontoer må du skru på dette i Financials.

 

Når du har aktivert integrasjonen inne i Visma.net Payroll vil kontoer fra Financials automatisk overføres til Payroll. For at du senere skal kunne motta nye kontoer må du skru på dette i Financials. 

 

  1. Inne i Visma.net Financials, søk opp hovedboksinnstillinger.                                                                    Financials 4.png
  2. Trykk på hovedboksinnstillinger og følgende side kommer opp - sett så huk på WEBHOOK-MELDINGFinancials 5.png                                                                             

Nå har du satt opp et abonnement, slik at Payroll alltid mottar nye kontoer fra Financials.

5 Kommentarer
Beth60
CONTRIBUTOR ***
av Beth60

Fint at kontoer kan hentes til Payroll fra Financials. Men hvor kan jeg skrive ut rapport over kontotyper med tilhørende kontoer FØR integrasjon slik at jeg raskt og enkelt kan kontrollere at alt er riktig ETTER at integrasjonen er satt opp?

Truls-PCSS
PARTNER
av Truls-PCSS (Oppdatert ‎18-11-2020 16:12 av Truls-PCSS PARTNER )

Det finnes ingen rapport, men du kan gjøre følgende:

-Merk av kontotypene i nettleseren og kopier til notepad

-Åpne Excel og hent inn txt filen under Data - Fra tekst/CSV

Da får du en tabell med kontotyper og tilhørende kontoer i Excel

 

JanetteH
PARTNER
av JanetteH

Fin artikkel. 

 

Er det mulig å integrere VNF mot Expense, uten at Payroll blir brukt som lønnssystem?

Da tar jeg selvfølgelig utgangspunkt i at det ikke er noe integrasjon mellom Expense og on-prem lønnssystem.
@Hanna Eid 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei! 

Ja, det er mulig å integrere Financials og Expense. Ta kontakt med support på Financials så kan de gi deg mer informasjon 🙂 

 

Mvh

Hanna 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei igjen @JanetteH!

Her må jeg rette på meg selv. Det er IKKE mulig å ha integrasjon direkte mellom Expense og Financials. Det forutsetter at man også har Payroll. 

Beklager feilinformasjon fra min side 🙂

 

Mvh

Hanna

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"