Mine områder
Hjelp

BI og rapporteringsverktøy for HRM i Visma.net

av Hanna Eid (Oppdatert ‎22-02-2021 09:51 ( )

Visma.net HRM Analytics er en ny tjeneste inne i Visma.net. 

Den henter ut tall fra andre Visma.net tjenester og samler dette i en rekke dashboard og rapporter. Hensikten med dette er å kunne presentere data fra flere HRM tjenester på ett sted, og gi deg som kunde bedre oversikt. Vi ønsker også å visualisere det gjennom dashboard i tillegg til lister/rapporter for å gi et innblikk i de viktigste dataene uten at du må ta ut en rapport. 

Første del av prosjektet er å hente ut data fra Visma.net Employees og presentere disse inne i HRM Analytics. Senere vil vi også hente inn tall fra blant annet Visma.net Payroll. 

 

 

Vi gir tilgang til HRM Analytics til de samme brukerne som har rollen Visma.net Employee Administrator - dette er for å unngå at noen som ikke skal ha tilgang til ansattinformasjon får dette. 

Dersom det er brukere som skal ha tilgang til HRM Analytics så kan administrator tildele rollen “User” på HRM Analytics inne i Visma.net Admin. 

 

Vi håper du liker den nye tjenesten 🙂

3 Kommentarer
Lars Brekke1
CONTRIBUTOR *
av Lars Brekke1

Hei

Ønsket å ta ut en enkel liste med med navn og adresse på samtlige ansatte, data det ikke er mulig å hente fra ansattlisten i systemet. Jeg har derfor forsøkt å hente dette via HRM Analytics som foreslått her. Her er det mulighet til å kjøre en utskrift som blant annet inneholder adressene til de ansatte, men også en rekke andre opplysninger. Etter hva jeg kan skjønne er det ikke noen mulighet for eksport til f.eks. excel, kun utskrift i HRM Analytics.

Jeg savner derfor fortsatt en løsning hvor jeg får en enkel liste som kun viser navn og adresse på de ansatte.

 

Mvh Lars

 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei! 

Du kan ta den ut i Excel ved å klikke på listen. Da skal du få ut et menyvalg til høyre i i listen. Klikk på knappen med tre prikker: 

2020-11-26 09_24_52-HRM Analytics _ Visma.net — Mozilla Firefox.png

 

Mvh

Hanna

Lars Brekke1
CONTRIBUTOR *
av Lars Brekke1

Takk for opplysning, da ble alt mye enklere. Var ikke helt logisk for meg at disse knappene skulle dukke opp når man klikket i de forskjellige tabellene nede på siden.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"