Mina produkter

Logga in för att följa produkter och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Agda PS användare bidrar till utvecklingen

Alice Helleday

I Communityns idébank kan vem som helst lämna förslag på hur upplevelsen kan bli ännu bättre. Hittills har det genererat många bra och konkreta idéer som kompletterar den långsiktiga utvecklingsplan som Agda PS produktteam arbetar efter.

Tyvärr kan vi inte förverkliga alla, så vi prioriterar efter vilka som ger störst effekt och som flest röstar på. Ibland får vi in förslag på funktionalitet som redan finns eller ändringar som användaren upplever som kosmetiska, men som i själva verket kräver omfattande utveckling. Vi går igenom alla, säger Malin Sebelius som ansvarar för utvärderingen av alla förslag.

I Agda PS version 2019.2, med preliminärt leveransdatum 25 april, finns bland annat ny funktionalitet som gör det möjligt att logga in i Agda PS webb med hjälp av BankID. Idén har sitt ursprung i ett communityinlägg från Ingela Berg, Ikea Industry Hultsfred*.

Ingela.jpg

Grattis Ingela! Hur kom du på den här idén?

Jag märkte att allt fler fick svårt att memorera lösenorden, när kraven skärptes i samband med GDPR. Då kom jag på att BankID kanske kunde lösa problemet. Att det nu blir verklighet kommer att underlätta vardagen för våra chefer och medarbetare. Själv jobbar jag mest i klienten.

Har du lämnat fler förslag till idébanken?

Några, men inga fler som har blivit implementerade. Än.

Vilken är din favoritfunktion i Agda PS?

Utan tvivel säger jag Listgeneratorn. Du skulle se mig, jag ser lycklig ut bara jag säger ordet! Med den tar jag fram egna listor, som blir exakt så som jag vill ha dem. Det underlättar min vardag mycket!

Vill du också påverka användarupplevelsen i Agda PS?

1. Gå in på Communityn och rösta genom att gilla andras idéer
  2. Lämna ett eget förslag. Tips! Kontrollera att förslaget inte redan finns eller är genomfört. Välj en passande rubrik och beskriv din idé utförligt.  

*) Ikea Industry tillverkar 2,9 miljoner paxgarderober och 7,7 miljoner hyllor varje år för norra Europas marknad. Fabriken har stärkt sin konkurrenskraft genom automatisering och är idag det bästa och billigaste produktionsalternativet.
1 Kommentar

Så här gjorde vi för att promota Agda PS idébank. Kontakta mig gärna ifall det dyker upp liknande exempel för andra produkter! /Alice