Mine områder
Hjelp

Aktiveringsnøkler for året 2017

av Mina Røisland1
Nå er tiden kommet for å oppdatere med årets aktiveringsnøkkel. Nye nøkler blir sendt ut til alle kunder som ikke har aktivert tidligere.

Aktiveringsnøkkel for Visma Global

I år sender vi kun ut aktiveringsnøkler. Disse sendes vanligvis ut til enten daglig leder, lønningsansvarlig eller økonomiansvarlig. Vi vil sende disse ut fortløpende fra nå og frem til 19. mai. Alle kunder skal innen 20. mai ha mottatt nødvendige filer.

Aktiveringskoder vil sendes per produkt. Har du flere produkter som ikke er aktivert vil du få flere koder tilsendt.

 

Hvordan oppdaterer jeg systemet med ny nøkkel?

 

Kunder som har aktivert Visma Global på et tidligere tidspunkt: Dere må starte med å lukke Visma Global på alle arbeidsstasjonene. Deretter starte oppgavebehandling på deres server og stopp prosessen rg_srv.exe. Når dette er gjort kan du starte Visma Global igjen og systemet skal være klart til bruk. Dersom dere har automatisk restart av RG_SRV hver dag eller ukentlig trenger dere ikke å foreta dere noe.

Dersom dere ikke benytter online Lisens idag er det viktig at dere oppdaterer lisensen deres. Gå på "Vis-lisensinformasjon". Øverst i høyre hjørne legger du inn aktiveringskode og kundenummer som du mottar per mail. Dermed velger du Aktiver lisens.

 

Det aller beste er om du oppdaterer lisensen så fort som mulig. Men det vil komme påminnelse i systemet når det begynner å nærme seg utløpsdato på lisensen.

NB! Om dere ikke har oppdatert/aktivert årets lisens innen 20. juni, kommer dere ikke inn i systemet igjen etter denne datoen.

 

Spørsmål til dette?


Kan du stille spørsmålene dine i Visma Global brukerforum.

Eller ta kontakt med din Visma forhandler for support. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"