Mina produkter

Logga in för att följa produkter och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Strul med åtkomsten till Community

Cecilia Wall Lööv

För närvarande har vi ett fel i Visma Connect, det system som hanterar behörigheten till Community. Detta gör att ingen kan logga in och därmed inte heller skicka in ärenden eller nå dokumenten därifrån.

Om man redan är inloggad bör det fungera som som vanligt.

För status se: https://status.visma.com/

5 Kommentarer

Det gäller alla produkter som använder sig av Visma connect som inloggningskontroll t ex expense också.

Visma connect ska fungera igen och kunderna ska kunna logga in utan problem.

Hej 

Är det strul med åtkomsten idag till Community?

Grums kommuns systemförvaltare kommer inte in. Lena och Therese har testat flera gånger.

Det står ”Väntar på community.visma.com” och sedan bara snurrar det.

Hälsningar

Maria Söderberg

Hej Maria,
Känner inte till att det skulle vara något generellt strul med åtkomsten till Community. Inget anges i statuslänken i inlägget.

När jag testar att logga in och ut fungerar det. Detta behöver i sig inte innebära att det är samma för våra kunder, men har inte fått några andra ärenden. Skulle vara lite intressant att veta om det har problem med åtkomsten till andra webbsidor eller om det bara är just Community? Likaså om det fungera för dem om de testar att logga in på Community utanför kommunens nät?

Hej Cissi, 

Tack för snabb återkoppling! 

Fick svar från kund i dag. Se nedan.

Hej Maria

Jag fick ett meddelande i ärendet som jag inte kunde svara på eftersom jag inte kom in.

Men jag kollade via mobilen och då kunde jag logga in så jag pratade med våra it-killar före lunch och det var något här hos oss som strulade, så nu kommer vi in både Therese och jag.

Jag har inte hunnit lägga in det i ärendet ännu men gör det snart.

Tack för hjälpen

Vänliga hälsningar

Lena Johansson

HR-Controller

Grums kommun

Tel 0555-421 56