Mijn Communities
Help

Bepaal nu welke scenario's mogelijk zijn bij salaris berekenen

door Mario Lopez Garcia

Onlangs hebben wij ‘salaris berekenen’ uitgebreid met scenario's voor ouderschapsverlof. Dit hebben we gedaan we omdat we zagen dat dit één van de meest gestelde vragen is die medewerkers stellen aan hun salarisprofessionals. Ook hebben we het mogelijk gemaakt om naast de werkuren per week het deeltijdpercentage op te geven.

 

Zoals je misschien hebt gezien in de reacties op de extensies, willen sommige beheerders zelf bepalen of ze deze opties aan- of uitzetten. We zijn dan ook blij om aan te kondigen dat we dit inderdaad configureerbaar hebben gemaakt.



Hoe onderhoud je de scenario’s?

Je kunt de instellingen wijzigen met de volgende stappen:

  1. Ga naar MyYouforce / Beheer / Autorisatiebeheer
  2. Voeg aan de relevante groep (bijvoorbeeld HR Admin) het recht Salaris Simulator / Configuratie Salaris Simulator toe
  3. Ga naar MyYouforce/ Beheer en zoek naar Configuratie salarissimulator. Vervolgens zie je het volgende scherm

MarioLopezGarcia_0-1703779903222.png

 

Wat gebeurt er nadat je de instellingen hebt aangepast?

Laten we een voorbeeld nemen: je schakelt de functionaliteit ‘’betaald ouderschapsverlof’’ uit. Nadat je de instelling hebt opgeslagen, zien jouw medewerkers de volgende opties:

 

MarioLopezGarcia_1-1703779928733.png

 

Sneak preview: integratie met Self Service

Als je het scherm ‘Congifiguratie salarissumulator’ opent, zie je ook de volgende optie

MarioLopezGarcia_2-1703779949059.png

 

Binnenkort kan je ‘bereken het netto inkomen door uren te wijzigen’ integreren met een Self Service workflow. Op dit moment kan je daar nog geen gebruik van maken, maar begin 2024 laten wij je weten wanneer en hoe je er gebruik van kan maken.

2 Opmerkingen
Evelienvv
CONTRIBUTOR ***
door Evelienvv

@Mario Lopez Garcia Betreft deze stap: Binnenkort kan je ‘bereken het netto inkomen door uren te wijzigen’ integreren met een Self Service workflow. Ik kan deze niet op de community verder terug vinden of hierover al meer bekend is.

 

Ik zie dat deze in de configuratie er nu tussen staat. Super fijn!

Is het hierbij nodig om ook een 1e stap in te bouwen net zoals bij start workflow vanuit actieve signalering, of kun je hier de huidige instellingen van je workflow voor gebruiken? (wel even zoeken wat ik dan moet invullen bij knop naam)

door Niek Grupstra

@Evelienvv 

De functionaliteit om een workflow te starten vanuit de salaris simulator is nog in ontwikkeling. We plaatsen release bericht en een werkinstructie op het moment dat deze gerealiseerd is. Het gaat waarschijnlijk wel nodig zijn de workflow licht aan te passen of een aparte workflow aan te maken zoals dat ook het geval is bij start vanuit actieve signalering.