Mijn Communities
Help

Nieuw Standaard Rapport "Werkgebonden Personenmobiliteit"

05-04-2024 19:53 (Bijgewerkt op 05-04-2024)
  • 16 Antwoorden
  • 4 kudos
  • 794 Weergaven
Inmiddels is er al veel gebeurd en ontwikkeld door de verschillende teams ten behoeve van Werkgebonden Personenmobiliteit. Het uiteindelijke rapport waar alle gegevens in beschikbaar moet zijn voor de juiste aanlevering in het RVO portaal is sinds vorige week ook beschikbaar!
 
Voorbeeld:
ChrisvandenBerg_0-1712338492223.png


Het rapport

Het rapport bestaat uit twee pagina's. De eerste pagina geeft de declaraties uit de App weer en de tweede pagina geeft de declaraties vanuit HR Core en Self Service weer. Gebruik je dus de App of HR Core (of misschien allebei) dan vind je dit allemaal terug in dit rapport. Daarnaast vind je op beide pagina's dezelfde informatie terug ten behoeve van het Woon-Werk verkeer. 

Declaraties App
Voor de declaraties uit de App hebben we kort geleden nieuwe tabellen beschikbaar gesteld. Meer informatie hierover vind je terug in dit artikel:
Declaraties en Gewerkte Dagen beschikbaar! 

Declaraties HR Core

In HR Core zijn een aantal nieuwe rubrieken geintroduceerd om de rapportageverplichting te ondersteunen. Hier lees je meer over in  - Werkgebonden personenmobiliteit (CO2 registratie) en Nieuwe entiteit beschikbaar voor declaraties zakelijke dienstreizen 

Deze entiteit "Declaratie Mutaties", oftewel DPIC301 uit HR Core, is de basis voor deze pagina. 

Woon-Werk
Alle toegevoegde PI rubrieken die relevant zijn voor dit thema vind je terug in de visualisatie aan de rechterkant op beide pagina's.


NIEUW : Toelichting beschikbaar in het rapport

Voor meer informatie over de gebruikte kolommen en rubrieken in HR Core kun je nu ook in het rapport zelf de juiste informatie vinden. 

Rechtsboven in kun je nu klikken op het volgende icoontje:

ChrisvandenBerg_1-1712339314875.png

Als je daarop zie je onderstaand scherm met meer informatie over de gebruikte kolommen en tabellen:

ChrisvandenBerg_4-1712339571916.png

 

 
Daarnaast kun je ook kijken welke opties je hebt om de informatie goed te kunnen exporteren:
ChrisvandenBerg_3-1712339436213.png

 

Rapport activeren

Het rapport moet eerst geactiveerd worden voordat je deze kunt bekijken. Dit doe je op de volgende manier:

ChrisvandenBerg_0-1712339788232.png

 

 

Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Het rapport staat niet in ons overzicht van standaard rapporten

door Chris van den Berg

@Bas Menken - Gemeente Leiden  ik zie het inderdaad. Apart. Gaan we snel voor je oplossen. Ik geef een seintje als het is opgelost.

door Chris van den Berg

@Bas Menken - Gemeente Leiden het rapport is voor jullie nu ook beschikbaar!

ksijne
CONTRIBUTOR ***
door ksijne

@Chris van den Berg In 2025 hoeven we pas de gegevens aan te leveren vanaf 1 juli 2024. We kunnen nu alleen op jaar selecteren. 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Chris van den Berg dank!

 

Meteen een volgende vraag. Ik heb 1 testpersoon data gegeven voor woon werk.

20 km op PI0347 en 10 km op PI0348. maar dit krijg ik niet zichtbaar in het reporting/dit rapport.

 

door Chris van den Berg

@Bas Menken - Gemeente Leiden vanochtend hebben geconstateerd dat er iets niet goed gaat bij die kolommen inderdaad.  Vanavond passen we dit aan zodat dit morgen weer goed gaat.

Je ziet de waarden wel goed terugkomen in de tabel Dienstverband Vrije Velden als je op die rubrieken zoekt. 

door Chris van den Berg

@Bas Menken - Gemeente Leiden de data is nu zichtbaar!

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

@Chris van den Berg Het rapport staat niet in ons overzicht van standaard rapporten

Jorn Haverkort
CONTRIBUTOR *
door Jorn Haverkort

Bij ons is hij ook nog niet te vinden.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Chris van den Berg 

Het rapport staat bij ons tussen de standaard rapporten maar ik vraag me wel een aantal zaken af en twijfel of het rapport wel klopt om de volgende redenen.

Het rapport toont424 mededewerkers maar bij auto benzine staan er 464.

Vervolgens worden er km's getoond bij verschillende vormen van vervoer maar bij woon werk staan alleen benzine km's.. hoe kan dit. Kun je me dit verklaren of iets meer uitleg geven over het rapport. Bedankt alvast. gr. Marja

 

marjavanderkolk_0-1713260318143.png

 

 

door Chris van den Berg

@marjavanderkolk bij Woon-Werk worden er ook KM's getoond, niet aantal autos of medewerkers. Als je op het 'Info' icoontje rechtsboven klikt kun je ook uitzoeken welke rubrieken in HR Core worden gebruikt hiervoor. Als het gaat om Auto Benzine is dat PI0338. 

Kun je hiermee iets verder? Ik hoor het graag!


marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Chris van den Berg 

Waar slaat dat rechterdeel van het overzicht dan op? Dat vind ik namelijk verwarrend omdat er dan vervolgens alleen bij auto's een getal van 464 bij benzine wordt getoond en bij de overige categorieën niets.

Ik weet dat ik op het i-tje kan klikken voor de uitsplitsing maar ik wil graag het hele rapport dat getoond wordt begrijpen en dat snap ik nu niet.

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***
door Jelle - Jeugdhulp Friesland

@Chris van den Berg Het rapport is inmiddels te kiezen bij standaard rapporten. 👍

door Chris van den Berg

@marjavanderkolk ik zie op die rubrieken verder geen data staan behalve op die rubriek voor auto benzine voor 1 dienstverband. Ook bij systeemmutaties zie ik geen data terug. Kan het zijn dat er niet meer data beschikbaar/ingevoerd is?

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Chris van den Berg geen idee, we werken met de app voor km's en alleen de medewerkers met een vaste vergoeding declareren niet.

Hoe kom ik hier achter waar de data vandaag moet komen? Ik ging er misschien ten onrechte vanuit dat het allemaal via de app doorgezet zou worden naar het rapport.

Vandaar dat ik het overzicht niet begrijp.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Chris van den Berg 

Wij werken niet met de app van huisje en kantoor misschien zit daar het verschil in.

En uit HR Core kunnen we niks halen want die medewerkers hebben vaste vergoeding, daar is dan de enquete voor. 

Maar waarom zit er geen onderscheid tussen woon werk en dienstreizen?  terwijl dit onderscheid wel in de app gemaakt wordt.

Graag even overleg.

Medewerkers