Mijn Communities
Help

Nieuwe entiteit beschikbaar voor declaraties zakelijke dienstreizen

25-03-2024 16:53
  • 2 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 227 Weergaven

Zoals aangegeven in het volgende artikel Youforce - Werkgebonden personenmobiliteit (CO2 registratie)  zullen we werkgebonden personenmobiliteit ondersteunen in Youforce voor zakelijke dienstreizen en woon-werkverkeer. Hiervoor zijn al meerdere ontwikkelingen geweest, zoals bijvoorbeeld voor HR Core Beaufort. Voor Reporting & Analytics zijn we ook al aan de slag gegaan door de benodigde data vanuit de App beschikbaar te stellen Declaraties en Gewerkte Dagen beschikbaar! 

Vanaf nu is het ook mogelijk om op de gerelateerde data uit HR Core Beaufort te rapporteren voor de zakelijke dienstreizen. We hebben namelijk een nieuwe entiteit toegevoegd: Declaratie Mutaties.

De bron van deze tabel is DPIC301 in HR Core Beaufort en bevat de volgende kolommen:

 

Kolomnaam Reporting Brontabel BO4 Rubriek BO4
Datum mutatie DPIC301 mutdt
Ingang mutatie DPIC301 inggsmut_dt
Rubriek DPIA028 prompt
Rubriekcode DPIC301 rubriek_kd
Volgnummer mutatie DPIC301 vm_vlgnr
Waarde DPIC301 waarde

 

In deze tabel komen alle mutaties die gemaakt zijn op een set nieuwe rubrieken, PI rubrieken voor declaraties:

 

PI0368

Auto benzine zakelijk

PI0369

Auto diesel zakelijk

PI0370

Auto plug in hybride zakelijk

PI0371

Auto 100% elektrisch zakelijk

PI0372

Auto andere brandstoffen zakelijk

PI0373

Motorfiets benzine zakelijk

PI0374

Motorfiets elektrisch zakelijk

PI0375

Bromfiets/scooter benzine zakelijk

PI0376

Bromfiets/scooter elektr. (incl. sp-ped/) zakelijk

PI0377

E-bike/ fiets/ lopen zakelijk

 

De nieuwe rubrieken die zijn aangemaakt zijn gekenmerkt als variabele rubrieken, maar zijn het feitelijk niet. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake van een koppeling naar Gemal. Deze rubrieken zijn uitsluitend bedoeld voor rapportagedoeleinden omtrent werkgebonden personenmobiliteit. Elke mutatie op deze speciale rubrieken aangeleverd vanuit Self Service wordt opgeslagen in de Beaufort tabel DPIC301. Deze tabel vormt de bron voor de rapportages.

Opmerkingen
Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Mooi dat dit gerealiseerd is @Chris van den Berg , de kilometers zijn op deze wijze eenvoudig te controleren.

 

Ik zie nu dat ik bij een test declaratie vanuit SS naar BOL 5.00 kilometers uitstuur en in Youforce Reporting dit uitkomt op 500 kilometers. Hoe dit op te lossen?

GAM Rademakers
CONTRIBUTOR **
door GAM Rademakers

@Gerdine @Chris van den Berg 

Dit gebeurd bij mij inderdaad ook, de kilometers uit HRSS worden vermenigvuldigt met 100? Wat is hiervan de reden of oorzaak? 

Medewerkers