Mijn Communities
Help

Nieuwe folder beschikbaar: Gewijzigde velden

20-12-2023 12:33 (Bijgewerkt op 20-12-2023)
  • 1 Antwoorden
  • 10 kudos
  • 195 Weergaven

Waarom

Bij het inzichtelijk maken van dienstverband wijzigingen was het advies om de benodigde kolommen toe te voegen en te agregeren op startdatum en einddatum, zoals in onderstaand voorbeeld. Het probleem hiermee was dat dit niet goed ging in de situatie van een dienstverband die bijv. twee keer dezelfde functie had gehad. In dat geval zag je maar 1 regel en niet de beide keren dat diegene op die functie zat:

ChrisvandenBerg_5-1703071976097.png

Dit probleem is onder andere aangekaart en besproken in dit forum bericht Eerste / laatste functie / OE uitdaging 


Wat

Vanaf vandaag is er een nieuwe folder met kolommen beschikbaar in de entiteit Dienstverband Historie. In deze folder vind je een lijst met kolommen terug die je zullen helpen bij het inzichtelijk maken van wijzigingen in het dienstverband.

 

ChrisvandenBerg_0-1703071552160.png

 

 Voorbeeld van Functie wijzigingen met de nieuwe kolom Functie datum wijziging:

ChrisvandenBerg_3-1703071751395.png

 


 

Voorbeeld van Functie wijzigingen met de nieuwe kolom Functie datum wijziging inclusief start en einddatum:

ChrisvandenBerg_4-1703071797452.png

 


 

Opmerkingen
Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***
door Noortje Wester

@Chris van den Berg 

Ik heb een soortgelijk rapportje gemaakt met 'uren per week', dat werkt op zich prima!

Maar nu wil ik filteren op uitdienstdatum: na vandaag (of dienstverband status actief is ook prima)

- filteren op uitdienst veld uit 'dienstverband' werkt niet, geen relatie

- filteren op uitdienst veld uit 'dienstverband historie' kan wel, maar 'laastste' werkt niet omdat je de actuele wilt gebruiken en dat hoeft niet de laatste te zijn (als iemand van onbepaalde tijd (in het uitdienst-slicerveld '31-12-2099') naar bijvoorbeeld ergens in 2024 gaat is de juiste datum niet de laatste).

- filteren op dv status 'actief' werkt ook niet, uit Dienstverband of uit Dienstverband Historie geeft beide net niet de juiste data.

Heb je nog een idee? 

Medewerkers