Mine produkter
Hjælp

Release 14. januar 2021

af Anonymous (Opdateret ‎03-06-2021 12:19 af Anja Bogaerdt VISMA )

Vedlagt releasedokument for releasen 14. januar 2021

3 Kommentarer
Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Den i releasen skitserede beregning af feriepengeforpligtelsen vil så vidt jeg kan se blot blive udtryk for en gennemsnitsbetragtning som ikke stemmer overens med de feriepenge MLE Finans øvrigt beregner.

Fremfor at udvikle nye metoder til beregning af feriepengeforpligtelsen synes jeg i stedet Visma burde sørge for at rette de fejl som der er i bestående beregninger. Når saldi på lønseddel og saldi i ferielovsregnskab ikke stemmer overens ( og de korrekte tal i visse tilfælde er noget helt tredje ) skal man være meget modig hvis man sætter MLE-systemet op til at foretage løbende bogføring af feriepengeforpligtelsen.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

 

af Anja Bogaerdt

Den nye ferie hensættelsesmetode er udviklet i samarbejde med et revisionsselskab pga. den nye ferielov, og I webinar bibliotektet på det vedlagte link kan du høre, hvorfor det er udviklet og hvordan det virker. Webinar bibliotek 

 

Hvis du oplever fejl på ferieregnskab/lønsedler, skal du indberette det, da det kan skyldes flere ting.

 

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Hej Anja

 

Tak for tilbagemeldingen.

Det kan være lidt svært at finde ud af, hvornår vi skal fejlmelde direkte til jer når i ved flere lejligheder har omtalt fejl omkring ferieregnskabet her på Community, som i vil informere om når de er rettet. Så længe der ikke er informeret må vi jo gå ud fra der stadig arbejdes med fejlene.

Med den ekspeditionstid der er på de fejl vi indrapporterer er der jo ikke udsigt til vi får nogle tal vi kan stole på inden for overskuelig fremtid, men ud fra det du skriver må jeg jo nok hellere lave nogle fejlrapporter.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl