Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturaen fra Visma

av Anonymous

Hei

 

Fakturaen vi mottar fra Visma er noe av det mest rotete vi får fra noen leverandører. Den er oppdelt pr. modul pr. kjøp. Siden vi har økt antall brukere jevnt og trutt, betyr det at fakturaen nå har utallige ordrelinjer på samme vare! Når dette også ganges med 12 blir det lite leselig. Enda verre har dette blitt nå når den leses inn automatisk som en EHF eFaktura til Dokumentsenter (vi må jo da rydde/slette en bråte varelinjer før vi kan kontere den). Jeg har spurt gjennom forhandler om den må være sånn, men ikke fått noe tilfredsstillende svar.

Så hvorfor i all verden er det ikke mulig å gruppere varelinjene så vi faktisk kan SE hvor mange lisenser vi har på de ulike modulene uten å finne fram kalkulatoren?

 

Christen

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christen,

Takk for din henvendelse. Dessverre så er det slik at per i dag baserer ordrelinjene seg på når utvidelser/tilleggssalg er gjort på lisensen. Det vil dermed gjøre at samme ordrelinje kan komme flere steder.

Visma jobber med en løsning for dette. Jeg har tatt din henvendelse videre med vår fakturaavdeling.

God sommer!

 

Kristine

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, Visma har sagt at det slik de får dette ut fra lisenssystemet sitt for fakturering. På de fleste fakturaer har de gått over og gruppert pr modul slik du etterlyser. Det har de tydeligvis ikke gjort i deres tilfelle. Ikke sikkert at du får et svar fra Visma her inne da dette er et brukerforum. Det skal stå en e-post adresse på fakturaen for henvendelser, ta kontakt på den og be dem gruppere neste gang. Det at vi må dele på 12 må vi nok bare bli vant til :-). God sommer!

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"