avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

MarkoZ_77
CONTRIBUTOR *

Korrigere feil bokført transaksjon

av MarkoZ_77

Hei, jeg importerte bankkontoutskrift (driftskonto) til skattetrekk konto i Visma ved feil.

Deretter avstemte jeg transaksjonen med utgående betaling (lønnsutbetaling) og det ble nå registrert i Visma som utbetaling fra skattetrekkskonto (fordi jeg ikke merket at jeg hele tiden var på feil konto i "Kasse og bank" mens jeg holdt på å avstemme transaksjonene).

Nå klarer jeg ikke korrigere denne føringen, vanlig måte "angre avstemming" eller korriger bilag kommer ikke opp som et alternativ.

Noen ideer om hvordan jeg kan korrigere, reversere eller bare slette denne føringen?

1 SVAR 1

av Camilla Mikalsen

Hei Marko,

Du kan prøve å korrigere bilaget på selve betalingen, altså betalings bilaget. Dette vil stå som et relatert bilag på selve bilagsføringen, som du finner både under regnskap - bilag eller kasse og bank - periodens transaksjoner.

Eventuelt må du opprette et manuelt bilag og overføre fra skattetrekkskontoen (kredit) over til driftskontoen din (debet)

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 

CamillaMikalsen_0-1632206007706.png Dette hjelper både oss og andre brukere i Community CamillaMikalsen_1-1632206007707.png

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS

Camilla Mikalsen
Customer Success Agent