peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Suosikit

Kirjaudu sisään Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.
Apu

* Korjattu * escan@netvisor.fi osoitteeseen lähetettyjen aineistojen välityksessä häiriötilanne

Terhi Krutsin

Osoitteeseen escan@netvisor.fi lähetettyjen viestien välityksessä Netvisoriin on häiriötillanne, joka on alkanut eilen n. klo 23.00. Toistaiseksi eScan-aineistoa ei kannata lähettää sähköpostitse.

Tilannetta tutkitaan parhaillaan.

-----------

Päivitys 3.7.2017: Escan -aineiston tuonnissa ollut häiriötilanne on korjattu. Varmista, että kaikki aineistot ovat saapuneet Netvisorin escan-aineiston käsittelynäkymään. Tarvittaessa lähetä puuttuvat aineistot uudelleen osoitteeseen: escan@netvisor.fi.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa!

6 Kommentit
CHAMPION **

Hitautta esiintyy edelleen. Tai mun mielestä 15 minuuttia on hidasta, onhan aineistot aiemmin tullut "heti".

Tuo hitaus ainakin tänään 4.7. klo 11-11.20 välillä, skannasin klo 10.59 ja aineiston saapumisessa näkyy klo 11.13, toinen aineisto skannattu

klo 11.01 ja saapui klo 11.16.

CONTRIBUTOR **

Tämä ei kylllävalitettavasti vieläkään toimi!

Olen lähettänyt tänään sähköpostia escaniin klo 7.25 ja klo 13.15 ei näy eikä kuulu. Myös toisen käyttäjän eilen illalla lähettämä sähköposti ei ole tullut eScaniin perille!

Onko tähän tulossa systeemiä, että näistä tulee kuittaus onko mennyt perille vai ei? Ja jos niin millä aikataululla? Olen saanut asiakkailta tämän puutteesta tiukkaa kritiikkiä, kun kilpailevissa palveluissa näin tapahtuu...

Käyttäjä kuvittelee lähettäneensä kuitit kirjanpitoon ja ne hukkuvat matkalla. Näitä ei  kukaan osaa kaivata jos/kun ei näy tiliotteella. Ja myyntilaskut ja ostolaskut jää tallentamatta, niin tulee oikeasti hankaluuksia.

CHAMPION **

Jotain hyvin "mielenkiintoista" on tässä escan-liikenteessä.  Tuolloin 4.7. oli hitautta aamupäivällä, iltapäivällä toimi nopeasti.

Eilen 5.7. pääsääntöisesti toimi nopeasti, joku aineisto taas kesti,  ja tänään 6.7. tullut hyvinkin nopeasti.

Joten hitaus ei ilmeisesti ole kaikilla samaan aikaan.

Mulla onneksi on tilanne, että itse käsittelen myös aineiston Netvisorissa joten näen koska ne aineistot tulee sinne mutta on siinäkin hieman haastetta jos kuvittelee tekevänsä jotain asioita "nyt" ja aineistot tuleekin hitaudella perille.

CONTRIBUTOR **

Onpa kyllä melkoisen mielenkiintoista, kun sinulla tulee nyt perille.

Olen nyt yrittänyt lähettää useampaan otteeseen tänään ja sama lopputulos. Muut sähköpostit kyllä menee perille, joten ei edes voi olla siinä syy ettei lähtisi täältä päästä. Ja tosiaan toisella käyttäjällä sama tilanne, etten kuitenkaan ole ainut. 

Hei Suvi,

Login mukaan escan-aineiston sähköpostituonti toimisi taas normaalisti ja sinne näyttää virtaavan aineistoa jatkuvasti. Heti virheen jälkeen nouto on voinut olla hidas, sillä jonoon on luultavastikin kertynyt paljon aineistoa ja jonon purkaminen on kestänyt tavallista kauemmin.

Mitä itse testasin escan-sähköpostituontia, niin aineisto tuli läpi kymmenessä minuutissa. Aineiston käsittelijä on ajastettu hakemaan sähköpostit (muistaakseni) kymmenen minuutin välein, joten aivan samantien aineisto ei aina tule. Tästä voi johtua, että välillä tuntuu tulevan heti ja välillä taas saa odotella. Paljon yli kymmentä minuuttia aineiston ei kuitenkaan pitäisi matkalla viipyä (eillei aineistoja ole jonossa epätavallisen paljon).

Oletko Suvi saanut escanin toimimaan aiemmin? Onhan sähköpostiosoite varmasti lisätty Netvisoriin escan-asetuksiin ja onko liite jota sähköpostilla lähetät muotoa .pdf, .png, .jpg tai .jpeg? Mikäli liite jota koitetaan skannata on esim .htm -sivu, niin tällainen ei tule läpi.

Tuota sähköpostikuittausta ei ole suunnitelmissa escan-sähköpostituontiin tehdä. Suosittelemme käyttämään Visma Scanner mobiilisovellusta aineistojen tuontiin, sillä sovelluksella saa kuittauksen mikäli aineisto ei kännykästä lähde perille ja aineiston voi myös lähettää uudelleen. Scannerilla voit myös kirjoittaa kuitille lisätietoja.

Visma Scanner -mobiilisovellus – Netvisor tukiportaali

Ystävällisin terveisin,

- Arto / Netvisor-kehitys

CONTRIBUTOR **

Hei

eScan on toiminut aiemmin hyvin sähköpostitse. En tiedä mikä tuossa oli ongelmana, mutta kyllä sieltä sähköpostitkin lopulta läpi meni. Muutama .pdf hukkui matkalla, en tiedä miksi, mutta nyt ne saatu metsästettyä.

Visma Scannerin osalta ongelmana tai ainakin huonona puolena pidän sitä, että sinne ei saa kuin yhden kuvan per lähetys. Vai saisiko jotenkin useamman kuvan samaan tiedostoon? Ja sähköpostin liitteenä kun tulee joitakin tositteiksi tulevia useampi sivuisia tiedostoja, niin siinä tuo eScan -sähköpostiin lähetys on niin kätevä. .Pdf -tiedostoja kun en saa liitettyä visma scanneriin, vaan täytyisi olla kuva.

Olisiko tähän jotakin keinoa miten tällaiset monisivuiset toimisivat kätevämmin visma scannerissa?

t. Suvi