peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Suosikit

Kirjaudu sisään

Kirjaudu sisään tai luo uusi käyttäjä voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi

Apu

RATKAISTU: Visma Liikkuvan työn ratkaisut (LTR) - Windows-päivitykset aiheuttavat ongelmia

(updated by Hannu Turunen VISMA ‎02-07-2020 15:33 )

PÄIVITYS: Ongelmaksi vaikuttaa täsmentyneen F-Secure virustorjuntaohjelmiston ominaisuus "Kehittynyt verkkosuojaus". Tämän asettaminen asentoon "Poissa käytöstä" ratkaisi ongelman usealla työasemalla.

Tämä saattaa vaatia järjestelmänvalvojan oikeuksia joten jos ette itse saa tätä pois päältä, pyytäkää apua omalta IT-tueltanne.

inline549708544.png

Havaitsimme että Windowsin eri versioiden kesäkuun päivitykset ovat aiheuttaneet verkko-ongelmia.

Tämä ilmenee LTR:n käytössä siten että ohjelma saattaa jäädä lataamaan sivua useaksi minuutiksi ennenkuin haluttu sivu aukeaa tai sivun aukeaminen päättyy virheilmoitukseen verkko-ongelmasta.

Oireet näyttäisivät toistuvan varsinkin kun avataan VPN-yhteys yrityksen sisäverkkoon.

Erityisesti päivitys "Windows 10 May 2020 Update" tai "Windows 10 versio 2004" saattaa aiheuttaa edellä mainittuja oireita.

Suosittelemme vahvasti että työasemien Windows-päivitykset keskeytetään toistaiseksi kunnes ongelmaan löydetään ratkaisu. Tiedotamme tämän häiriötiedotteen yhteydessä heti kun asiaan saadaan ratkaisu.

Mikäli tähän liittyen herää kysymyksiä olettehan yhteydessä LTR-sovellustukeen: https://community.visma.com/t5/Sovellustuki/bd-p/FI_SW_Visma_L7_support

Terveisin,

Visma LTR sovellustuki

3 Kommentit
CONTRIBUTOR **

Minulla on ainakin eilen ja tänään Visma L7 jämähtänyt minuuttien ajaksi, kun olen Sähköisten laskujen käsittelyssä hakenut laskut reskontraan siirron jälkeen uudelleen ruudulle ja tuona aikana en pääse muuallekaan L7:ssä. Varmistin meidän atk-tuesta, että minulle ei ole asennettu näitä Windows-versioita. Mistä tuo hidastelu voisi johtua?

Hei Vuokko,

avaisitko tästä tukipyynnön helpdeskiimme, niin selvitellään asiaa tarkemmin siellä. Tuo voi johtua niin monesta asiasta.

Tämä tiedote koskee lähinnä LTR:n käyttöä.

Voit lähettää pyynnön osoitteeseen sovellustuki@visma.com

Kesäterveisin,

Sirpa Visman sovellustuesta

Ongelman voi kiertää lisäämällä LTR:n osoitteen luotetuksi sivustoksi F-Securen asetuksista.

Ohessa F-Securen oma ohje miten tämä tehdään:

https://help.f-secure.com/product.html#business/policy-manager/14.00/en/task_53C1BA951A4A42E18793F69...

Vaihtoehtoisesti LTR:n (käytännössä IIS - webpalvelimen) voi asettaa käyttämään HTTPS - liikennettä, F-Secure ei skannaa suojattuja sivustoja.