KORJATTU 9.7.2019 14:30: Visma Fivaldi: Verkkopalkkojen lähetyksissä on havaittu häiriötä

updated by Ainomari Sillanpää VISMA 05-07-2019 15:40

Verkkopalkkojen lähetyksissä on havaittu häiriötä. Tuotekehityksemme tutkii parhaillaan asiaa. Tiedotamme tilanteen etenemisestä tässä viestiketjussa.Pahoittelen häiriötilanteesta johtuvaa ylimääräistä vaivaa. Ohjeistusta päivitetty 9.7 kello 14:30 Korjauspäivitys on nyt päivitetty tuotantoon: Henkilöryhmävalinta "Kaikki" huomioi myös henkilöryhmiin kuulumattomat palkansaajat. Uuden verkkopalkka-aineiston lähetys: valitaan Palkkalaskelmat (+pitkä erittely) + Käytä sähköistä jakelua Uudelleenlähetys: "Kaikki (uudestaan) jakeluun" lähettää rajausten mukaan kaikki jakeluun, uudet ja jo lähetetyt "Viestijonosta poistetut jakeluun" valinnalla lähetetään viestijonosta poistetut verkkopalkat uudelleen (Rajausten mukaan). "Jo lähetetyt jakeluun" valinnalla lähetetään viestijonosta verkkopalkat uudelleen (rajausten mukaan). Jos "Käytä sähköista jakelua" kohdassa valitaan palkansaaja lähetetään vain ko palkansaajan rajausten mukainen verkkopalkka aineisto. Tällöin "Kaikki (uudestaan) jakeluun", "Viestijonosta poistetut jakeluun" tai "Jo lähetetyt jakeluun" valinnalla ei ole merkitystä. Ensisijaisesti rajataan henkilöryhmällä. Tämän rajauksen jälkeen katsotaan Käytä sähköista jakelua -kohdan henkilövalintaa. esim. jos henkilöryhmänä on valittuna kuukausipalkat ja Käytä sähköista jakelua -kohdan henkilövalintana on "Henkilö A" joka ei kuulu valittuun henkilöryhmään verkkopalkkaa ei lähetetä, koska henkilöä ei löydy henkilöryhmästä. Pahoittelemme vielä tästä aiheutunutta haittaa!

Visma Fivaldi: Verkkopalkan lähetys ilman henkilöryhmää ei onnistu

updated by Ainomari Sillanpää VISMA 20-06-2019 09:30

Verkkopalkkojen lähetyksessä havaittu ongelmia palkansaajien kohdalla, joilla ei oltu määritelty ollenkaan henkilöryhmää. Toistaiseksi ennen tulevaa korjausta ongelma voidaan ohittaa lisäämällä palkansaaja hetkellisesti henkilöryhmään näiden lähettämiseksi. Tiedotamme, kun ongelma on korjattu. Pahoittelemme aiheesta koitunuttaylimääräistä vaivaa.

Mozilla Firefox versio 67 ja sovellusikkunan avaaminen

Jussi Ranta-Muotio VISMA 22-05-2019 11:21

Mozilla Firefox -selaimen viimeisimmän päivityksen myötä on käyttäjillemme aiheutunut ongelmia Fivaldi Sovellusikkunan avaamisessa. Jnlp-tiedosto ei avaudu enää suoraan lataamisen jälkeen, vaan se tulee avata Lataukset -kansion alta erikseen klikkaamalla. Ohjeistusta löytyy täältä:https://community.visma.com/t5/Visma-Fivaldi-kayttovinkit/Visma-Fivaldin-Tekniset-vaatimukset-ja-selainasetukset/ta-p/36488?attachment-id=4938 Mikäli Java Web Start ei ohjeen mukaisesti lähde avaamaan tiedostoa, tulisi tarkistaa että Java Web Start avataan oikeasta polusta. Tähän ohjeet:https://community.visma.com/t5/Visma-Fivaldi-kayttovinkit/Visma-Fivaldin-Tekniset-vaatimukset-ja-selainasetukset/ta-p/36488?attachment-id=4786

Oraclen Java 8 -päivitykset Fivaldi-käyttäjille

Jussi Ranta-Muotio VISMA 29-04-2019 11:15

Hei! Huhtikuun Oracle Java SE 8.211 -päivityksestä lähtien Javan asennus on huomauttanut muutoksesta lisensseissä. Visma Fivaldin Oracle -lisenssit kattavat asiakkaidemme Javan asennukset, joten päivitykset ovat jatkossakin ilmaiseksi ladattavissa Fivaldin käyttäjille. Huomautuksen voi siis ohittaa asennuksen yhteydessä.