Mozilla Firefox versio 67 ja sovellusikkunan avaaminen

Jussi Ranta-Muotio VISMA 22-05-2019 11:21

Mozilla Firefox -selaimen viimeisimmän päivityksen myötä on käyttäjillemme aiheutunut ongelmia Fivaldi Sovellusikkunan avaamisessa. Jnlp-tiedosto ei avaudu enää suoraan lataamisen jälkeen, vaan se tulee avata Lataukset -kansion alta erikseen klikkaamalla. Ohjeistusta löytyy täältä:https://community.visma.com/t5/Visma-Fivaldi-kayttovinkit/Visma-Fivaldin-Tekniset-vaatimukset-ja-selainasetukset/ta-p/36488?attachment-id=4938 Mikäli Java Web Start ei ohjeen mukaisesti lähde avaamaan tiedostoa, tulisi tarkistaa että Java Web Start avataan oikeasta polusta. Tähän ohjeet:https://community.visma.com/t5/Visma-Fivaldi-kayttovinkit/Visma-Fivaldin-Tekniset-vaatimukset-ja-selainasetukset/ta-p/36488?attachment-id=4786

Oraclen Java 8 -päivitykset Fivaldi-käyttäjille

Jussi Ranta-Muotio VISMA 29-04-2019 11:15

Hei! Huhtikuun Oracle Java SE 8.211 -päivityksestä lähtien Javan asennus on huomauttanut muutoksesta lisensseissä. Visma Fivaldin Oracle -lisenssit kattavat asiakkaidemme Javan asennukset, joten päivitykset ovat jatkossakin ilmaiseksi ladattavissa Fivaldin käyttäjille. Huomautuksen voi siis ohittaa asennuksen yhteydessä.