for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Har noen en god og enkel mal til vedtak om tilsynsfører? Gjerne med hjelpespørsmål også.
Hei
Det var noe vi drøftet med konsulenten fra Visma, og hun sa at det skal være vedtak på de. Men om det må det, vet jeg ikke - ikke sjekket opp noe mer. I Familia gjorde vi ikke det (har nylig gått over til Flyt)..
Vi har tilsynsbarn i Flyt, da vi har tenkt at tilsynsførerne skal lønnes gjennom Flyt (har for så vidt ikke drøftet om de kan ligge i Generell sak, har aldri vært nevnt fra Vismas side). Fint å få all økonomi i Flyt synes vi. Gjelder både barn fra andre kommuner, og egne barn som vi har tilsynsføreransvar for. Hender at tilsynsfører tar med ungdommer ut på cafè f eks, og da er det fint å kunne kjøre utbetalingen i Flyt (må jo hektes på et tiltak). Vi lager også oppdragsavtalene til tilsynsførerne i Generell sak (all saksbehandling på oppdragstakere er der).
Har ikke tenkt på at vi kan lage en linje i vedtaksbildet som heter admin. beslutning. Det var et godt tips 🙂 Spørs om det blir det riktige her da.
Vi tenker at det ikke må være vedtak i alle fall. Men om så, så er det en administrativ beslutning som du skriver 🙂 Vi har som prosedyre at de fleste tiltak som iverksettes på barn under omsorg, legges under slutninga. Dette da det er slutninga som utløser behov for tiltak (som tilsynsperson, selv om det ikke er et tiltak i så måte) 😊
Eventuelle vedtak som fattes, som økonomisk støtte til parter, oppfølging til fosterhjem/barn osv konkluderer vi med avgjort for å ikke utløse "venter på tiltak", og kobler tiltak på slutning.
Hei.
Kan jeg spørre hvorfor dere trenger vedtak :)? Er det egne barn eller barn dere har tilsynsansvar for?
Vi har valgt å saksbehandle tilsyn i fosterhjem i Generell sak, samt at vi har en egen tilsynsperson og kontaktperson for eksterne tilsynspersoner som håndterer dette 🙂
- Når vi mottar anmodning fra andre kommuner, sender vi en tilbakemelding med beslutning på tilsynsperson og oppstart.
- Egne barn i våre kommuner sender vi en anmodning fra barnet -> Generell sak, for behandling der.
- Eksterne tilsynspersoner registreres som hovedpersoner i Generell sak og mottar oppdragsavtale osv.
Tilsyn i fosterhjem er lovpålagt, og regnes som en administrativ avgjørelse/beslutning. Vi har derfor valgt å ikke fatte vedtak på dette.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.