Mijn Communities
Help

Gebruik van jokertekens in herkenningsregels voor de bank

12-01-2022 13:54
  • 3 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 909 Weergaven

Door gebruik te maken van Regels voor banktransacties kunt u, op basis van een gedeelte van de omschrijving van een afschriftregel, ervoor zorgen dat een invoersoort automatisch zal worden voorgesteld. In deze herkenningsregels is het mogelijk om gebruik te maken van Jokertekens. Met behulp van Jokertekens is het mogelijk om alleen herkenning toe te passen op specifieke delen van de omschrijving. De volgende karakters zijn beschikbaar om als Jokerteken in te zetten:

  • Sterretje (*). Dit staat voor een willekeurige reeks (0, 1 of meer) tekens.
  • Vraagteken (?). Dit staat voor precies één willekeurig teken.

Ter illustratie een paar eenvoudige voorbeelden:

  • Herkenning op de term abonnement* zal toegepast worden op afschriftregels waarin woorden voorkomen die beginnen met abonnement. Een omschrijving met de term maandabonnement zal dus niet herkend worden.
  • Herkenning op de term *nummer-??? zal afschriftregels herkennen waarin de term nummer- voorkomt gevolgd door 3 willekeurige tekens, zoals lidmaatschapsnummer-884
sanderdercksen_0-1641991987840.png

 

Opmerkingen
Rfrankenipabo
CONTRIBUTOR **
door Rfrankenipabo

Beste Sander,

 

Is er ook een 'jokerteken' voor of?

Ik wil een regel aanmaken voor verschillende transactiecodes. Kan dit dan op een regel met een of optie?

Of moet je voor elke transactiecode een aparte regel maken?

 

Alvast bedankt.

door Roland van Belle - Consolit

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/voorbeelden-van-jokertekens-939e153f-bd30-47e4-a763-61897...

 

Er bestaat geen jokerteken voor OF.

Naar mijn idee, zult u per 'smaak' een regel aan moeten maken.

 

Dit is uiteraard een eenmalige actie.

Rfrankenipabo
CONTRIBUTOR **
door Rfrankenipabo

Helder, vriendelijk bedankt voor de snelle reactie Roland.

Medewerkers