annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Mijn Communities

Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu
(bijgewerkt door Mayron Beudeker VISMA ‎17-01-2019 13:45 )
Mayron Beudeker
  • 3 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 483 Weergaven

Vraag

Hoe maak ik een btw-aangifte aan?

Antwoord

Na het verstrijken van een btw-periode moet de btw-aangifte worden aangemaakt in Visma eAccounting Standaard. Boek de btw in Visma eAccounting Standaard en doe vervolgens aangifte bij de Belastingdienst door de aangifte elektronisch te versturen.

1. Selecteer Boekhouding - Btw-aangiftes.
  2. Selecteer Nieuwe btw-aangifte.
  3. Selecteer de btw-aangifteperiode als die niet vooraf is geselecteerd.

De waardes van de huidige periode worden dan opgehaald uit de boekhouding. Je kunt zien welke transacties zijn opgenomen in de bedragen van de diverse velden door te klikken op het pictogram rechts van het desbetreffende veld.

Het programma controleert of er afwijkende data en bedragen zijn. Het aantal boekstukken dat gecontroleerd moet worden, wordt rechtsonder in het scherm getoond. Je kunt meer lezen over het controleren van afwijkingen in Afwijkingen in de btw-aangifte.

1. Selecteer Boek als er geen afwijkingen meer te controleren zijn. Tot slot krijg je een melding dat de aangifte is aangemaakt.
  2. Selecteer Verzend om de btw-aangifte naar de Belastingdienst te verzenden.

Als de btw-aangifte is ontvangen door de Belastingdienst, ontvang je een melding.

Opmerkingen
CONTRIBUTOR *

Als ik de BTW aangifte wil verzenden zie ik geen knop met "verzenden".

CONTRIBUTOR *

Al gevonden, vinkje vergeten aan te zetten bij de instellingen...

CONTRIBUTOR *

Ik krijg de optie verzenden voor btw aangifte niet. Toen ik ging kijken bij bedrijfinstellingen kreeg ik de melding dat ik er niet in mocht en mijn beheerder moest inschakelen, ik ben mijn eigen beheerder en beheerder van andere bedrijven. Bij de andere bedrijven krijg ik de melding niet alleen voor mijn eigen bedrijf. Iemand suggesties??