for automatisk at få relevante produkter
for automatisk at få relevante produkter
I Stellars rapportdesigner, har du under de forskellige Rapporter, mulighed for at have flere forskellige layouts.
Før du kan importer et layout, må du sikre dig at layouet har det rette format eks. Kundesalgsliste.lay
Sådan importér du et layout :
Gå via Funktioner > Rapportdesigner for at åbne rapportdesigneren
Punkt 2-5 gentages for hvert layout du ønsker at importere.
Layoutet er nu klar til brug i Stellar
Jeg får ikke mulighed for at vælge mit nye layout når jeg vil udskrive?
- Årsagen kan være du har valgt et andet layout som standardlayout og derved ikke får mulighed for at vælge et andet layout. (for at spare tastetryk i det daglige arbejde med denne rapporttype).
Før du får mulighed for at vælge mellem dine forskellige layouts, må du fjerne opsætningen for hvilket layout, der er dit standardlayout
Du finder løsningen i denne artikel, som beskriver processen for hvorledes du kan ændre valget af Standardlayout
Jeg kan ikke finde mit nye layout når jeg skal vælge fil for import ?
- Årsagnen kan skyldes layoutet ikke har det rigtige format. En layoutfil skal ende med .LAY for at have det rigtige format.
Hvis det er en fil som er eksporteret fra Stellar, må du huske at oplyse i eksportprocessen at filnavnet skal ende med .LAY
Der sker intet når jeg vælger Import knappen ?
- Årsag kan skyldes det valgte layout ikke svarer til den rette Rapportype. Det er eksempelvis ikke muligt at imorter et fakturalayout som rapporttype Kontoudtog. Årsagen det er helt forskellige felttyper der findes på de respektive rapporter. Vælg den rette Rapport og navngiv layoutet i feltet Nyt layout navn før der forsøges igen
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.