Mine produkter
Hjælp

Importér layout / Kan ikke vælge et layout

11-07-2014 18:26
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 660 Visninger
Hvis du mangler en layout eller har fået udarbejdet et layout må dette importeres I Stellars rapportdesigner før du kan vælge layoutet.

Importér layout / layout mangler

I Stellars rapportdesigner, har du under de forskellige Rapporter, mulighed for at have flere forskellige layouts.
Før du kan importer et layout, må du sikre dig at layouet har det rette format eks. Kundesalgsliste.lay 

Sådan importér du et layout :

Gå via Funktioner > Rapportdesigner for at åbne rapportdesigneren

1. Vælg Filer - Import layout, hvorefter dialogboks for valg af fil fremkommer.
  2. Markér en fil du vil importér og vælg Åbn
  3. Vælg den rapportype  du ønsker at importer under feltet Rapporter. (eks. Faktura)
  4. Giv layoutet et Signende navn i feltet Nyt layoutnavn
  5. Tryk på Import knappen, hvorefter programmet importer det nye layout.

Punkt 2-5 gentages for hvert layout du ønsker at importere.

Layoutet er nu klar til brug i Stellar

Mulige fejl :

Jeg får ikke mulighed for at vælge mit nye layout når jeg vil udskrive?

- Årsagen kan være du har valgt et andet layout som standardlayout og derved ikke får mulighed for at vælge et andet layout. (for at spare tastetryk i det daglige arbejde med denne rapporttype).

Før du får mulighed for at vælge mellem dine forskellige layouts, må du fjerne opsætningen for hvilket layout, der er dit standardlayout

Du finder løsningen i denne artikel, som beskriver processen for hvorledes du kan ændre valget af Standardlayout

Jeg kan ikke finde mit nye layout når jeg skal vælge fil for import ?

- Årsagnen kan skyldes layoutet ikke har det rigtige format. En layoutfil skal ende med .LAY for at have det rigtige format.

Hvis det er en fil som er eksporteret fra Stellar, må du huske at oplyse i eksportprocessen at filnavnet skal ende med .LAY

Der sker intet når jeg vælger Import knappen ?

- Årsag kan skyldes det valgte layout ikke svarer til den rette Rapportype. Det er eksempelvis ikke muligt at imorter et fakturalayout som rapporttype Kontoudtog. Årsagen det er helt forskellige felttyper der findes på de respektive rapporter. Vælg den rette Rapport og navngiv layoutet i feltet Nyt layout navn før der forsøges igen