Mine områder

Sign in for at tilføje dine favoritområder
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Heidi Lind Andersen
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 126 Visninger
Efter den 1. maj 2011 er de offentlige myndigheder kun forpligtet til at modtage i det nye fakturaformat (OIOUBL) via NemHandel.

Det betyder at du skal foretage en række ændringer i Stellar for at få indført de nye Standarder jvf. Standarden for e-samhandel. Du finder vejledningen i dens fulde længde her

http://www.modst.dk/Regnskab/~/media/Files/Regnskab/Elektronisk_fakturering/e-fakturering/Baggrundsf...

For at kunne afsende eFakturaer til det offentlige må din version være mindst 7.30-0O01 og din Stelar må være opsat til at benytte NemHandelsmodulet i stedet for modulet eFaktura

Hvordan finder jeg ud af hvilken version jeg har?

Du finder din versionsnummer i Stellar via Hjælp - Om Programmet.
Du kan ligeledes se versionnummeret øverst til venstre når du har valgt et regnskab.

Hvis du ikke har den rette version, bør du opdatere din Stellar.

Hvordan går jeg fra eFaktura til NemHandel?

Indtast CVR nummer samt Nemhandelkodeord:

For du kan skifte til Nemhandel, må du have indtastet dit CVR nr. samt NemHandelkodeordet. Disse informationer har du fået oplyst ved køb af eKlip men ellers kan supporten være dig behjælpelig.

Du finder opsætningen under Funktioner - Systemopsætning - Firmaoplysninger. Tjek felterne CVR-Nummer og NemHandel kodeord

Skift til NemHandel :

Hvis du i din hovedmenu ikke kan se Nemhandel, må du skifte fra e-Faktura til NemHandel som følgende:

Gå via Funktioner – Systemopsætning – Faktura – Fanen e-faktura.

Nederst i skærmbilledet klikker du på knappen NemHandel, og følger guiden på skærmen til skift af NemHandel.

Hvordan får min debitor informationer om min bankforbindelse m.m ? :

Under Funktioner - Systemopsætning - Faktura må have udfyldt fanen Indbetalingskort således din debitor ved hvortil pengene skal overføres. Dette er de samme kontonummer som du har oplyst som værende virksomhedens Nemkonto

Supplerende oplysninger om din virksomhed som skal medsendes i en eFaktura :

Når du afsender eFakturaer fra Stellar, medtages ikke de samme informationer som du ser, når du eksempelvis udskriver en faktura. Nogle af disse informationer må derfor oplyses anderledes end eksempelvis det du har valgt at indsætte på dine layouts i form af tekst / billeder / informationer.

Det er relevante informationer om din virksom såsom hvilken kontaktperson, telefonnummer m.m modtager bør kende, såfremt de må have fat i dig som afsender.

Du finder opsætningen under Funktioner - Systemopstæning - Faktura - fanen eFaktura

Fejlmuligheder :

Fejl: kunden er ikke er oprettet til modtagelse

Følgende indstillinger på debitoren skal foretages ved fejl om at kunden ikke er oprettet til modtagelse:

Klik på Debitoren - Ret – fanen Debitorindstillinger - fanen E-faktura.
Her udfyldes med GLNnummer samt det ønskede Format. (De offentlige myndigheder benytter OIOUBL)

Fejl: Kontakt-ID er ikke udfyldt

Gå under Funktioner Systemopsætning Faktura – fanen E-faktura. Her skal sidste felt om Ordreudsteder være udfyldt med ID i feltet ID. Det vælger du selv om skal være initialer, navn eller mailadresse etc.

Fejl: Ikke gyldig ISO Landekode

Gå under Funktioner Systemopsætning Faktura – fanen E-Faktura. Her skal din landekode være oprettet med DK for Danmark.

Fejl: Ikke gyldig enhedsbetegnelse

Alle fakturalinjer skal indeholde en gyldig UBL-kode for enhedsbetegnelser. Hvis du ikke køre med enhedsbetegnelser kan du oprettet en standard, der ligger fast.

Gå til NemHandelsemodulet - Opsætning Nemhandel - fanen Afsendelse

Mere omkring oprettelse og UBLenheder ser du vejledningen Ukendt enbedsbetegnelse

Fejl: Mangler login

Hvis du mangler dit NemHandelkodeord kan dette oplyses ved henvendelse til supporten.

Fejl: Der opstod en fejl ved forsøg på at kontrollere antal klip

Se artiklen Der opstod en fejl ved forsøg på at kontrollere antal klip her