Mine produkter
Hjælp

Kolonneopsætning samt deling af det

27-10-2022 14:29 (Senest opdateret 07-07-2023)
  • 0 Svar
  • 1 ros
  • 102 Visninger

I visma.net ERP har alle brugere kolonneopsætninger, som definerer hvilke kolonner de ser under fx Salg/købsfakturaer, ordrer osv. 

I denne guide vil jeg gennemgå hvordan du kan dele din opsætning med andre brugere, men også hvordan du redigerer opsætningen. 

adambrandgaard_0-1666873342365.png

 

Først og fremmest, for at du kan dele din opsætning, skal du have rollen “administrator”.
Har du denne, så får du muligheden “værktøjer” inde i diverse faner, hvor du under har “del kolonneopsætning”

adambrandgaard_1-1666873342340.png

 

Måden du ændrer kolonneopsætningen på, er at du klikker inde i fx Kladdetranssaktioner, salgsfakturaer, salgsordre osv her :

adambrandgaard_2-1666873342342.png

 

Klikker du her, kan du justere rækkefølgen felterne står i, som du kan sammenligne på mit billede med kolonnerne ovenover

adambrandgaard_3-1666873342374.png

 

Når du har lavet din opsætning her, kan du gå tilbage til “del kolonneopsætning” og så vælge hvilken tabel du gerne vil dele, hvor du så bagefter kan vælge hvilken brugere du gerne vil dele den med.

adambrandgaard_4-1666873342350.png

 

adambrandgaard_5-1666873342351.png

 

Så vil brugeren have adgang til at benytte din opsætning af kolonneopsætning.

Du kan også sætte hak i “brug som standard” samt “overstyr brugerens personlige indstillinger”, hvor den så tilsideser brugerens egne indstillinger, og tvinger din opsætning ind som standard, hvor den dog stadig kan redigeres af brugeren, men sletteres eksisterende opsætning.
Vil du ikke have den overskrider indstillinger skal du selvfølgelig bare undgå at sætte hak i den.


Hvordan skifter jeg tilbage til standardopsætningen?

Er der gået kuks i den og man vil tilbage til standard, kan du inde i kolonneopsætning vælge “tilbage til standard”

adambrandgaard_6-1666873342306.png

 

Hvis du har aktiveret et kolonnelayout og ønsker at skifte til standardlayoutet, skal du slette det eksisterende.

Åbn kolonnekonfiguration og vælg "Slet standardkonfiguration", og tryk på OK. Vælg F5 for at opdatere skærmen. Du vil så se, at kolonnelayoutet er blevet nulstillet til systemets standard.



Bidragydere