annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in for at tilføje dine favoritområder
Dennis Patriek Leuring
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 317 Visninger
Hvis rettelsen gælder et forkert bogføringsbeløb, eller at du har anvendt en forkert bogføringskonto, skal du gøre følgende:

Sådan opretter du et nyt regnskab:

1. Vælg Filer, Nyt regnskab....

Navn
Her angives regnskabets navn, som det vises i dialogbokse i programmet og på udskrifter.
Navnet kan frit ændres, men hvis du først har lavet udskrifter, bør du normalt ikke ændre navnet, da du så vil have dokumentation til det samme regnskab med forskelligt navn påført.
Hvis du navngiver det på formen [navn] [årstal] altså fx "Mit regnskab 2007", vil SummaSummarum automatisk foreslå at kalde dit næste regnskab "Mit regnskab 2008".

Start- og slutdato
Her angives regnskabets start- og slutdato. Regnskabsåret følger normalt kalenderåret, dvs. startdatoen er d. 1.1. og slutdatoen er d. 31.12. Der kan kun foretages posteringer indenfor den angivne periode.
Du kan godt ændre på regnskabsperioden, efter du har påbegyndt bogføringen; dog skal startdatoen ligge før den første posteringsdato i de allerede bogførte poster, slutdatoen skal ligge efter den sidste posteringsdato.

Kontoplan mv.
Du kan vælge at oprette et regnskab med en af SummaSummarums medfølgende kontoplaner. Efter regnskabet er oprettet, kan du tilføje, slette og redigere i kontoplanen.
Du kan også vælge at oprette en kontoplan helt fra bunden eller importere den.

Kopier fra regnskab
Du kan også kopiere kontoplan og en række andre data fra et eksisterende regnskab. Efter det nye regnskab er oprettet, kan du redigere og tilpasse de kopierede data.
Ved kopiering fra et eksisterende regnskab, kan du angive, hvilke data du ønsker at kopiere ved at afkrydse dem på listen. Efter det nye regnskab er oprettet, kan du redigere og tilpasse de kopierede data.