Vejledninger i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Isabel Christensen
  • 5 Svar
  • 0 ros
  • 6068 Visninger

Denne SummaSummarum vejledning er til dig, som har en aktiv serviceaftale, som er gældende mindst til og med 28. februar 2018.

Du finder oplysninger om din licens / servicesaftale ved at klikke på menupunktet Hjælp i SummaSummarum-programmet og vælge Om SummaSummarum gyldighed til.

I denne vejledning lærer du, hvordan du sikre, at du kan bogføre i SummaSummarum efter den 28. februar 2018 ved at opdatere dit program og din licens.

Du kan også se, hvordan du får adgang til at hente programmet og hvordan du opretter dig som bruger på Visma Community, hvis du ikke allerede har oprettet dig. 

Du lærer også, hvordan du laver en Systemsikkerhedskopi, som kan sikre dig, hvis noget går galt under opdateringen af SummaSummarum og du må tilbage til de oprindelige regnskabsdata.

Vi anbefaler at du bruger internetbrowseren Google Chrome.

For at give dig et lille overblik over, hvad du skal igennem, læs da disse 4 punkter:

Punkt 1 - du skal sikre dig, at du har en Systemsikkerhedskopi i tilfælde af, at noget går galt undervejs. Denne bør også bruges, hvis du ønsker at flytte SummaSummarum til ny PC.

Punkt 2 - du skal være oprettet som bruger og være logget på Visma Community (kun muligt ved aktiv serviceaftale)

Punkt 3 - du må hente den nyeste version af SummaSummarum, til din computer 

Punkt 4 - frigive din licens til nyeste version, så du kan arbejde med SummaSummarum efter den 28. februar 2018. (forudsat, at du har betalt dit abonnment til denne dato)

Punkt 1. - Opret en Systemsikkerhedskopi (indeholder dine licensoplysninger m.v.)

Du danner en Systemsikkerhedskopi som beskrevet her : Sådan opretter du en systemsikkerhedskopi

Punkt 2. - Opret dig som bruger på Visma Community

Du skal være logget på med din bruger under Sign In.

Er du allerede logget på, kan du springe videre til punkt 3.

Er du ikke logget på, så log på. Og er det første gang, du besøger denne side, skal du følge disse 4 trin:

1. Klik på Sign In
  2. Vælg Har du glemt din adgangskode?
  3. Indtast din mailadresse, som du har oplyst tidligere ved aktivering af din SummaSummarum licens. Herefter får du tilsendt et link, så du kan oprette en ny adgangskode.
  4. Når du har oprettet en ny adgangskode, går du tilbage til Sign inCommunity og logger på med din e-mail og den nye adgangskode, du lige har oprettet.

Vises der en Error fejl, skal du slette cookies i din google chrome browser.

Punkt 3. - Hent den nyeste version af SummaSummarum (version 5.0)

Find Links og Downloads ude i højre side > klik på Downloads.
Klik på ikonet der ligner en CD hvor du kan downloade/hente den nyeste version SummaSummarum Version 5.0.

Kør installationen af SummaSummarum og følg guiden på skærmen.

Punkt 4. - Frigiv datoen for udløb af din licens

Åbn et vilkårligt regnskab.
Gå via menupunktet Hjælp - Om SummaSummarum

Vælg Opdater licens og følg guiden.

Når SummaSummarum genstartes vil din licens være versionstyret mod tidligere datostyret.

(gælder kun for brugere med betalt abonnement pr. 28.02.2018)

Nu er din SummaSummarum klar til brug.

BEMÆRK!!!

Det er vigtigt, at du gemmer din installationsfil Summa4.exe - som oftest ligger sig under Overførsler på din computer, når du bruger internetbrowseren Google Chrome. Hvis din computer går i stykker, og du må installere programmet på en anden eller ny computer.

Med installationsfilen og din systemsikkerhedskopi, kan du nemlig installere programmet på en ny computer.

Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg har fulgt vejledningen - min licens står til at udløbe 3/2-2019.

Er dette en fejl?

/Laust

Hej Laust,

Mange tak for dit spørgsmål - det vil jeg meget gerne undersøge nærmere for dig.

Vil du oplyse mig dit kundenummer her - eller være sød at kontakte os på tlf. 70 27 71 78, så vi kan finde ud af det i fællesskab? :-)

Pft. Isabel, Support

CONTRIBUTOR *

Jeg har tidligere også fuldt jeres anvisning, men som jeg ser på FB, har andre ingen udløbsdato registreret. Men jeg har en udløbsdato den 28-02-2019 og forventer, ifølge jeres oplysninger at programmet forsat virker efter 28-02-2019. Er det korrekt?2018-03-23.png

(updated by Henrik Schytz VISMA ‎23-03-2018 11:58 )

Hej Mogens,
Ja, det er korrekt nok, men tidligere skulle licensen opdateres en gang hvert år, men da vi har lukket for SummaSummarum, så skal du opdatere din licens en sidste gang og sådan gør du:

Åben SummaSummarum og gå til samme menu, som vist på skærmbilledet. Her trykker du nu på "Opdater licens" og gennemføre nu guiden, ved trykke næste/næste og SummaSummarum beder nu om at blive gen-startet med den opdateret licens.

Mvh
Henrik, Support

CONTRIBUTOR *

Hej , jeg har nu fået det problem at der står at min aftale udløb d. 12.01.2019, indtil nu har jeg kunnet kunnet åbne ved at trykke lisens siden væk, 

når siden så prøver at åbnes, forsvinder den med det samme, kan jeg ved at indskrive lisens nøgle få det til at virke igen. jeg kender ikke min lisensnøgle som skulle være på 30 tegn

håber på at få hjælp

Mange hilsener

Knud Ditlevsen