Mijn Communities
Help

Mogelijk kon een gebruiker géén medewerkers selecteren om ziek te melden

25-01-2024 10:45 (Bijgewerkt op 26-01-2024)
  • 11 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 528 Weergaven

Update 26-01-2024 15:00 uur

Alle declaraties met status ''toewijzen mislukt'' zijn inmiddels vergelijkbaar aan het normale proces opnieuw toegewezen. Daarmee sluiten we deze verstoring af.

 

Zie je als beheerder alsnog declaraties op status ''toewijzen mislukt''? Bekijk dan in HR Core Beaufort of er inderdaad een actieve rol is toegewezen die de declaratie mag behandelen. 

 

Mocht er toch iets opvallends zijn, maakt een melding aan bij het ServiceCenter inclusief de bijbehorende bijlagen.

 

 

Update 26-01-2024 12:45 uur

Volgens onze gegevens werkt alles volledig zoals vóór de verstoring. Nogmaals, mocht je toch iets constateren, maak hiervoor een melding aan bij het ServiceCenter zodat wij het direct verder kunnen analyseren.

 

Zoals beschreven in de handleiding van 'declaraties' worden declaraties die niet konden toegewezen aan bijvoorbeeld een manager automatisch na 96 uur opnieuw toegewezen. Dit proces gaan we eerder uitvoeren. Dit betekent dat als je als beheerder op dit moment een declaratie ziet met de status ''toewijzen mislukt'' je niets hoeft te doen. Wij gaan zorgen dat het systeem opnieuw de declaratie probeert toe te wijzen.

 

Update 25-01-2024 12:43 uur

Mede op basis van reacties onder dit artikel hebben we nog enkele situaties bij circa 22 organisaties ontdekt die nog niet werken zoals het hoort. Deze worden zo snel mogelijk opgelost en dan wordt dit bericht voorzien van een update.

 

Heeft een manager of andere gebruiker op dit moment toch nog last van het probleem? Maak vooral een melding aan bij het ServiceCenter met het voorbeeld van een manager (inclusief zijn/haar persoonsnummer). Dat helpt ons in de analyse. 

 

Origineel bericht

We hebben ontdekt dat in sommige situaties een manager (of andere rol met toegang tot 'ziekte registeren') géén medewerkers kon selecteren in ziek-melden.

 

Iets vergelijkbaars kon spelen bij het indienen van een declaratie. Een medewerker kon altijd een declaratie indienen, maar de manager (of degene met rechten om goed te keuren) zag deze declaratie mogelijk niet.

 

Beide onderdelen van de Youforce app maken gebruik van een onderdeel wat we intern ''Organizational Data Management'' noemen. Dit onderdeel bepaald vanuit de organisatiestructuur en roltoewijzing van HR Core Beaufort welke medewerkers een manager (of andere rol) ziet.

 

We hebben gezien dat is opgetreden tussen 23-01-2023 11:54 uur - 25-01-2024 02:00 uur voor 38 organisaties die gebruik maken van de app (en ook 'declaraties' en 'ziekte' in Mijn Youforce).

 

Vandaag zullen we aanvullende analyses doen en daarna deze verstoring afsluiten.

Opmerkingen
Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***
door Noor Anneveldt

Dit speelt bij ons momenteel nog steeds. Zoals ik het lees is volgens jullie de verstoring al verholpen?

door Remco te Ronde

Hoi @Noor Anneveldt,

 

Dat is vervelend. We gaan direct onderzoeken of we iets kunnen achterhalen. Wil jij in de tusentijd een melding aanmaken bij het ServiceCenter met daarin het voorbeeld van een manager (met persoonsnummer) die inderdaad niemand kan selecteren. Dan gaan we daar direct dieper naar kijken. 

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

@Remco te Ronde 

 

Ik ben al 2 weken bezig met dit probleem in een ticket. Vanaf 8 januari al.

Ticketnr: #41786685

door Remco te Ronde

Hoi @MdeBeer,

 

Dat is vervelend. En ik snap dat je een verband vermoedt. Maar het probleem wat optradt is dat een gebruiker (zoals manager) wel succesvol in het scherm ziekmelden (zowel app als via Mijn Youforce) kwam, maar daar in het zoeken géén medewerkers zag.

 

In jouw ticket lijkt er sprake van iets anders. Dat maakt jouw ticket niet minder vervelend, maar er lijkt geen verband met deze verstoring. Maar ik zal zorgen voor nadere verduidelijking via jouw ticket.

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

Ok, dankjewel.

door Remco te Ronde

Hoi @Noor Anneveldt,

 

Heb nog geen ticket gezien vanuit jou/jouw organisatie. Maar intern hebben we wel de instellingen van jullie klantnummer gecontroleerd. Inderdaad er werkte voor jullie toch iets nog niet. We zien dat het sinds 12:21 voor jullie weer moet werken. 

Werkt het toch niet? Wil je dan alsnog een melding aanmaken via het ServiceCenter? 

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***
door PetravanGeenen

Hoi @Remco te Ronde wij hebben hier bij de declaraties last van. Het speelt bij ons nog steeds. Er komt heel veel binnen op status 'declaratie toewijzen mislukt'. Ik heb hier ook al een ticket voor aangemaakt #42423685. We staan ondertussen op 7 pagina's met declaraties toewijzen mislukt waarvan het wel lijkt dat de oudste ondertussen weggewerkt zijn. Maar de laatste nieuwe die op deze status binnenkomt is van 12.30 uur.

Vriendelijke groet

Petra

 
 
door Remco te Ronde

Hoi @PetravanGeenen,

 

Bedankt voor het delen. We gaan er naar kijken en zullen je ook via het ticket informeren wat we voor jullie kunnen doen om ''collectief'' het opnieuw toewijzen in declaraties te realiseren.  We houden contact via het ticket.

Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***
door Noor Anneveldt

Dag @Remco te Ronde

 

Bedankt voor de snelle reactie!. In verband met overleggen was ik nog niet toegekomen aan het indienen van een ticket. Ik ga navraag doen in de organisatie, ik ga er vanuit dat het nu is opgelost dus. Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik een ticket indienen. Dank

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Remco te Ronde, wij hebben ook een ticket aangemaakt. zie ticket 42221768

tot nu toe pas 1 leidinggevende hierover gehoord. Gelukkig maar.... 

door Remco te Ronde

Hoi @Lieke Sterk Huis,

 

Bedankt voor het melden. Mijn collega's zijn al bezig met jouw melding. Via het ticket zullen we je wat aanvullende info vragen.

 

Voor de verstoring hier beschreven ging het om gebruikers (zoals leidinggevende) die wel het onderdeel 'ziekteverzuim' konden openen, maar daar de melding zagen ''niemand om ziek te melden'' (zoals printscreen hieronder).

RemcoteRonde_0-1706196191120.png

 

Medewerkers