Mijn Communities
Help

Fout in de functie voor het indienen van keuzes.

26-03-2024 15:13 (Bijgewerkt op 27-03-2024)
  • 6 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 736 Weergaven

Goedemiddag iedereen,

 

26-03-2024 15:15 Er zit een fout in de functie voor het indienen van keuzes. Hierdoor worden verkeerde workflows aangemaakt in HR Self Service. We gaan deze functie stoppen.

 

26-03-2024 17:00  Goedemiddag,

 

Wij ervaren dat er nogal wat onduidelijkheden zijn over de status van flex benefits. Wij zijn nu bezig om alle informatie te verzamelen en te groeperen. Zodat we je in de loop van morgenochtend een update kunnen geven over de gang van zaken.

 

27-03-2024 10:50

 

Goedemorgen,

 

Allereerst onze excuses, er is wat onduidelijkheid rondom flex benefits. Zoals we gisteren hebben beschreven is er een samenvatting gemaakt.

 

De problemen die bij flex benefits zijn ontstaan is een combinatie van de migratie naar Azure en de overgang naar de nieuwe gebruikersidentificatie (zonder TC1 cookie) en ook inhoudelijke fouten.

 

De grootste problemen zijn als volgt:

 

  1. Aantal medewerkers krijgen een foutmelding bij het opstarten van flex benefits. Dit schijnt vooral te gebeuren als ze de directe links in mijn youforce gebruiken.
  2. Bij veel medewerkers komt een foutmelding bij het indienen van een aanvraag.
  3. Voor sommige medewerkers wordt een verkeerde workflow in HRSS aangemaakt.
  4. De berekening van het beschikbare IKB-Budget voor de maand april is niet correct.

 

Jullie kunnen flex benefits voor de medewerkers open laten staan. Het team van flex benefits heeft de service voor het indienen van aanvragen stopgezet, zodat geen verkeerde workflows meer worden aangemaakt.

 

Op dit moment is het team van flex benefits druk bezig om de problemen op te lossen. 

 

Het probleem met het indienen van keuzes en de verkeerde workflows in HRSS is gisteravond opgelost. 

 

13:30

 

Goedemiddag,

 

Omdat er verschillende berichten op de community gedeeld zijn gaan we degene die hierboven is gedeeld en dit bericht afsluiten we gaan een nieuwe aanmaken om verdere verwarring te voorkomen.

 

Ik verwijs naar dit bericht:

 

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Flex/Storing-Flex-Benefits/ta-p/649172

Opmerkingen
carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Giovanni Slemmer , is het dan verstandig om Flex Benefits even te blokkeren voor de gebruiker?

door Giovanni Slemmer

@carolien boon Ik zou dit voor de zekerheid wel even doen.

Paans
CONTRIBUTOR ***
door Paans

Kan iemand mij vertellen hoe ik Flex Benefits tijdelijk kan blokkeren voor toegang tot dat alle issues zijn opgelost?

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

FLEX- beheerder- onderhouden-flexpakket kiezen- basiskenmerken- indicatie geblokkeerd aanvinken

door André Visschers

@Paans 

Je kunt het flexpakket blokkeren door op het venster Beheer > Onderhouden > Flexpakket > knop Basiskenmerken, het kenmerk "indicatie geblokkeerd" aan te vinken. Dan hebben medewerkers geen toegang meer.

Paans
CONTRIBUTOR ***
door Paans

Dankjewel André en Carolien, gedaan!

 

@André Begrijp ik het goed dat dit issue voor alle klanten aan de orde is die Flex Benefits in gebruik hebben of kan het ook klant specifiek zijn?

Medewerkers