Mijn Communities
Help

Update: Inloggen Youforce Modules

19-11-2024 10:28 (Bijgewerkt op 20-11-2024)
  • 22 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 528 Weergaven

20 November 

Na synchronisatie van het portaal zijn alle CEA nummers weer actief èn kunnen nu de gebruikers weer inloggen op de afgenomen modules. 

De hernieuwde aanlevering van klanten naar het Youforce portaal is goed verlopen en alle CEA nummers zijn weer actief in het portaal. We onderzoeken nu waarom de gebruikers nog steeds niet kunnen inloggen.

Vanochtend bleek de nachtelijke verwerking van de gebruikers nog niet tot het gewenste resultaat te hebben geleid. We werken hard aan een oplossing.

19 November 2024

De oorzaak van het inlogprobleem is inmiddels gevonden. De Peple-klanten zijn verwijderd uit het Raet-klantensysteem, waardoor de onderliggende licenties inactief werden. Dit heeft ervoor gezorgd dat inloggen niet meer mogelijk was. We hebben deze actie teruggedraaid. Het zal een nacht duren voordat alle gebruikers en licenties weer volledig actief zijn.

Na analyse blijkt dat de Youforce abonnementen van de HR Core Education gebruikers inactief zijn. We onderzoeken waarom dit op deze manier is aangestuurd en hoe we deze abonnementen zo snel mogelijk weer actief krijgen, zodat de toegang weer mogelijk wordt.

Op dit moment ervaren klanten van HR Core Education problemen met het inloggen in Youforce-modules, waaronder Payroll Gemal. Uit onze eerste analyse blijkt dat gebruikersaccounts verdwenen zijn, wat invloed heeft op de autorisatie tot de betreffende module(s).

We begrijpen dat dit ongelukkig samenvalt met de drukke periode van de salarisafsluiting van november. We willen je verzekeren dat we er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw geduld.

Opmerkingen
lauraholm
VISMA
door lauraholm (Bijgewerkt ‎19-11-2024 13:09 door lauraholm VISMA )

@Wouter Renden Ik heb per abuis je vraag verwijderd. Je vroeg of er een nachtelijke synchronisatie nodig was om de gebruikers te activeren. We moeten nog de precieze oorzaak vinden, omdat we zien dat de licenties wel actief zijn. Ik zal je, en de anderen, op dat moment nauwkeuriger antwoord geven. 

Wim Boogaard
CHAMPION **
door Wim Boogaard

Zeer benieuwd naar de voortgang en oplossing @lauraholm. Hopelijk kun je vanmiddag nog een oplossing melden. 

KarinGerse
CHAMPION **
door KarinGerse

@Wim Boogaard ik ben ook heel benieuwd....

KarinGerse
CHAMPION **
door KarinGerse

hier nog geen toegang in Gemal, zelfde melding als gisteren😪wij willen vandaag draaien, dus ik hoop dat jullie snel komen met communicatie hoe nu verder?

Wim Boogaard
CHAMPION **
door Wim Boogaard

@lauraholm, hier grotendeels dezelfde ervaring. 

In SelfService doen declaratieformulieren het wel weer. 

Geen toegang tot Gemal, Salarisdossier, Verzuim2.0 (!). 

Graag jullie update wat er is gebeurd en waarom niet alles weer goed staat, want daar had ik toch echt wel op gerekend na bovenstaande melding. 

Alvast hartelijk dank. 

Hylke Den Oude
CHAMPION *
door Hylke Den Oude

Goedemorgen @lauraholm, Wij hebben na de nachtverwerking nog geen toegang toegang tot Salarisdossier Pro. Het lijkt er op dat niet alleen de licenties inactief zijn gezet, maar ook de CEA's geschoond zijn.

lauraholm
VISMA
door lauraholm

We zijn er vanochtend meteen weer ingedoken. Het bericht zal geupdate worden. 

door Liesbeth Pronk (Bijgewerkt ‎20-11-2024 08:23 door Liesbeth Pronk VISMA )

Hier bij de klant ook nog steeds geen toegang en willen ook draaien. Hopelijk dat het toch snel verholpen kan worden.

lauraholm
VISMA
door lauraholm

Raet heeft aangegeven hier de hoogste prio aan te geven. We zullen een update middels het verstoringsbericht hierboven geven. 

KarinGerse
CHAMPION **
door KarinGerse

hier (CAO PO en VO) kunnen we inmiddels wel weer in Gemal, in salarisdossier en proefberekeningen draaien (helaas nog wel zonder de tekst van de aanstelling erop)

door Liesbeth Pronk

Hier bij de klant iig ook weer in salarisdossier (CAO PO en VO).

Arie van Weelden
CONTRIBUTOR ***
door Arie van Weelden

@lauraholm 

Ik kan nog steeds niet inloggen in Gemal en krijg de foutmelding:

U heeft onvoldoende rechten voor deze applicatie.

Ook nog geen toegang tot salarisdossier.

Wil jij even (laten) nakijken hoe dit z.s.m. opgelost kan worden, zonder dat ik een Call in moet dienen.

Wim Boogaard
CHAMPION **
door Wim Boogaard

@lauraholm, even update en terugkoppeling. Bij ons doet alles het weer, voorzover ik kan nagaan en heb vernomen van collega's en klanten. Fijn!

We gaan puffend en struggelend naar de eindstreep. Hopelijk komende maand zonder soortgelijke problemen, want dit is zeer onaangenaam. Sowieso, maar zeker in een periode waarin iedereen hard moet trekken om de afronding in Youforce en de overstap naar het nieuwe pakket soepel te laten verlopen. 

Succes verder!

KarinGerse
CHAMPION **
door KarinGerse

@Wim Boogaard je hebt precies verwoord zoals ik het ook had kunnen schrijven...

TinekevdVeenPCBO
CONTRIBUTOR **
door TinekevdVeenPCBO

Hier werkt ook alles weer, en de productie november is verzonden. Maar helemaal eens met opmerking van @Wim Boogaard

Hopelijk komende periode een stabiel systeem. Succes allemaal met afronden Youforce en overstap naar nieuwe systemen.

Arie van Weelden
CONTRIBUTOR ***
door Arie van Weelden

@lauraholm 

Zou je me kunnen informeren of jullie met mijn vraag al bezig zijn? Ik moet vandaag nog de salarisrun van november draaien en kan nog steeds niet inloggen in Gemal.

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Arie van Weelden Het handigste is om een ticket in te dienen, als je dit nog niet hebt gedaan. Waarschijnlijk heeft het niet kunnen inloggen niet te maken met bovenstaande verstoring, maar moet natuurlijk wel snel opgelost worden!

Arie van Weelden
CONTRIBUTOR ***
door Arie van Weelden

Wil je mijn vraag dan toch even doorspelen aan iemand die vanmiddag naar mijn probleem kan kijken.

Ik kan geen ticket indienen bij Peple, omdat ik nog steeds geen instructies van jullie hiervoor heb terug ontvangen.

Arie van Weelden
CONTRIBUTOR ***
door Arie van Weelden

@lauraholm 

Wil je mijn vraag dan toch even doorspelen aan iemand die vanmiddag naar mijn probleem kan kijken.

Ik kan geen ticket indienen bij Peple, omdat ik nog steeds geen instructies van jullie hiervoor heb terug ontvangen.

door rachidahaddou
lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Arie van Weelden 

Ik begrijp dat je snel weer wilt inloggen. Helaas kunnen we op basis van jouw gebruikersnaam op de community geen actie in de Youforce systemen ondernemen.

We hebben een melding via support nodig om je productiegegevens (zoals gebruikersnaam, klantnummer of bedrijfsnaam en melding) via een veilige omgeving te ontvangen. Het ticketsysteem wordt gebruikt om te verantwoorden en vast te leggen waarom we specifiek jouw productieomgevingmoeten inzien. Als je je gebruikersaccount voor het ticketsysteem activeert en een ticket indient, zullen we hier uiteraard met prioriteit naar kijken.

Arie van Weelden
CONTRIBUTOR ***
door Arie van Weelden

@rachidahaddou @lauraholm 

Ik had me reeds veel eerder aangemeld als nieuwe gebruiker voor het nieuwe 4Me Peple Support, maar had nog steeds geen link van jullie terugontvangen voor het instellen van een wachtwoord.

Vandaar dat ik je gisteren Rachida een mail heb gestuurd dat ik nog steeds geen link heb terugontvangen. 

Rachida wil je mij die link dan z.s.m. sturen op het mailadres dat ik je gisteren heb doorgegeven?

Medewerkers