Mijn Communities
Help

Vertraging in plaatsen salarisregeling bestanden op de J-drive

05-12-2023 13:14 (Bijgewerkt op 07-12-2023)
  • 19 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 1934 Weergaven

Update 7-12-2023 12:30

De export van de salaristabellen heeft plaatsgevonden en zijn nu beschikbaar in de folder 'payroll-tables' op de J-drive.

 

Update 7-12-2023 10:45 uur:

Rond het middaguur wordt een fix uitgerold. 

 

Update 7-12-2023 8:30 uur:

Het probleem is nog niet verholpen. We zijn ermee bezig en komen spoedig met een update. 

 

Update 6-12-2023 16:00:

Vanavond gaat de oplossing naar productie en is het de verwachting dat de bestanden morgenochtend beschikbaar zijn.  

 

Update 6-12-2023 12:00:

Er wordt nog steeds gewerkt aan de oplossing. Zodra we defnitief weten wanneer de bestanden beschikbaar zijn laten we het weten. De huidige verwachting is dat Payroll Gemal vanavond een fix uitlevert waarmee de bestanden dan morgenochtend beschikbaar zijn. 

 

Zoals aangekondigd in de releasenotes zouden vanaf vandaag de salarisregelingbestanden voor HR Core online aanwezig zijn op de J-drive.

Helaas is er een issue geconstateerd en zijn de bestanden nog niet op de J-drive geplaatst.

Er wordt hard gewerkt aan het oplossen van dit probleem.

 

Opmerkingen
Jcorstens
CONTRIBUTOR ***
door Jcorstens

Beetje late melding. Heb uiteindelijk vanochtend vroeg een call ingeschoten. Zou prettig zijn als zulke problemen eerder in de community gemeld worden.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman (Bijgewerkt ‎05-12-2023 13:55 door Marcel Bouman )

@Jcorstens inderdaad een erg late melding, ik had ook al vroeg een ticket aangemaakt. Zojuist mijn ongenoegen hierover bij Service- en Accountmanager aangegeven. Iets wat al zo lang wordt voorbereid gaat bij de livegang al onmiddellijk fout, in een periode dat we geen tijd hebben voor dit gedoe. En we werken nu dus nog steeds met de oude salarisbedragen in onze applicaties en op de arbeidsovereenkomsten. Volstrekt onaanvaardbaar.

Nathalie Luttik
CONTRIBUTOR *
door Nathalie Luttik

Goedemorgen,

 

Is het advies om te wachten tot de bestanden geplaatst zijn of te proberen via zenden en ontvangen de regeling door te zetten (als dat nog werkt met importeren..) 

 

Groet,

Vincent2
CONTRIBUTOR **
door Vincent2

Goedemorgen Nathalie,

 

Dit hebben wij geprobeerd maar is helaas ook niet meer mogelijk. De stuurgegevens zijn door Raet geblokkeerd waardoor je het pad voor het inlezen van de bestanden niet meer kunt aanpassen.

Ingrid van Wijk
CONTRIBUTOR *
door Ingrid van Wijk

Goedemorgen,

 

@Sandra Groenewoud => wat is de status op dit moment? Had gehoopt dat het vanmorgen opgelost zou zijn, maar helaas is dit nog niet het geval. Het zou fijn zijn als er af en toe een update geplaatst zou worden, dan kunnen wij onze klanten ook op de hoogte houden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ingrid van Wijk

Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers - Ikazia

@Sandra Groenewoud kan er een tijdelijk oplossing (=oude methode) komen om de bestanden te downloaden vanaf het portaal en deze weer te uploaden naar de J-schijf. Dam moet er wel (net als hiervoor geschreven is) wel aangegeven worden welk stuurgegeven aangepast moet worden.

 

Er zijn verschillende cao's die per 1-12-2023 nieuwe tabellen hebben en we moeten met de juiste salarisbedragen gaan werken!

door Sandra Groenewoud

@Jcorstens @Marcel Bouman Jullie hebben gelijk. De verwachting was dat het snel opgelost zou zijn wat niet het geval blijkt te zijn. Dit is een leerpunt voor ons om dit voortaan eerder te melden ook indien blijkt dat het inderdaad wel snel opgelost is.

 

door Sandra Groenewoud

Als tijdelijke oplossing is het volgende mogelijk:

- maak op de j-drive de folder 'payroll-tables' aan

- download het bestand via zenden/ontvangen

- wijziging de naam van het bestand zodat het voldoet aan het masker Gemal_Sal*.dat

- upload het bestand naar de j-drive en plaats het in de nieuwe folder

Vervolgens kan de functie in Beaufort worden gestart voor het importeren van de bestanden.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman (Bijgewerkt ‎06-12-2023 13:08 door Marcel Bouman )

@Sandra Groenewoud  dank voor de update en de workaround. Ik wacht daarmee overigens nog heel even tot morgenochtend in de hoop dat het niet nodig is.

 

Wat betreft het leerpunt dat je noemt: het gaat mij niet alleen om de communicatie, maar zeker ook om de oorzaak hiervan. We moeten met stoom en kokend water in de drukste periode van het jaar allemaal verplicht over van IBU over naar Bestandsuitwisseling, en dan kunnen we ons deze issues gewoon niet veroorloven. Dan moet er ook gezorgd worden dat het probleemloos werkt.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Sandra Groenewoud hoe is de fix van 6 december verlopen? Ik zie namelijk bijvoorbeeld nog geen map J:\RAET\Payroll-tables.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Dinsdagochtend constateerde ik ook ook dat de stuurgegevens waren aangepast, maar nog een nieuwe map op de j:\schijf. De workaround die Sandra beschrijft had ik zelf al verzonnen. Dit is geen hogere wiskunde.

Gewoon via Zenden en Ontvangen bestandje ophalen. Op de J:\schijf zelf het mapje aanmaken. Hier het bestandje in plaatsen. Naampje aanpassen, zoals dit verwacht wordt van het stuurgegeven en importeren in Beaufort.

 

Ben het er wel mee eens dat dit niet had mogen gebeuren. Je zou verwachten dat dit wel eventjes goed was getest, alvorens live te zetten. Wederom ook slechte communicatie hier over. 

 

MWildenborg
CONTRIBUTOR ***
door MWildenborg

Goedemorgen, ik heb zojuist geprobeerd via bestandsuitwisseling of er een bestand klaar staat. Helaas zie ik niets staan, doe ik iets fout? of is het probleem nog steeds niet opgelost?

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

De salarisregelingen of inpastabellen worden volgens mij nog niet aangeboden via Bestandsuitwisseling en gaat volgens mij ook niet gebeuren, aangezien Visma Raet deze nieuwe wijze heeft geïntroduceerd. Als je nog Zenden en Ontvangen met IBU hebt, dan op deze wijze het juiste bestand ophalen etc.

Jcorstens
CONTRIBUTOR ***
door Jcorstens

Als je de stappen van de door Sandra Groenewoud geplaatste workaround volgt dan moet het je lukken. 

MWildenborg
CONTRIBUTOR ***
door MWildenborg

Workaround werkt inderdaad👍

Johnprofheeze
CONTRIBUTOR **
door Johnprofheeze

@Jcorstens bij mij werkt de workaround niet. Even voor mijn beeld de asterix in de naam van het bestand Gemal_Sal*.dat staat toch eigenlijk voor een volgnummer.

Als ik het bestand Gemal_Sal1.dat in de map J:\payroll-tables plaats krijg ik bij het verwerken in beaufort nog steeds de melding dat er geen verwerkbaar importbestand gevonden is.

Wat doe ik fout?

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Johnprofheeze dat is wel vreemd. Ik had het best000001.dat hernoemd naar Gemal_Salbest000001.dat en dat wordt vervolgens probleemloos geimporteerd.

 

Maar heb je noemt de map J:\payroll-tables. Dit moet wel J:\RAET\payroll-tables zijn.

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***
door Ria van Dijk1 (Bijgewerkt ‎07-12-2023 10:51 door Ria van Dijk1 )

 wijziging de naam van het bestand zodat het voldoet aan het masker Gemal_Sal*.dat

 

Welke naam van het bestand hier invullen?

RiavanDijk1_0-1701942138037.png

op de j-drive de folder 'payroll-tables' aangemaakt

Johnprofheeze
CONTRIBUTOR **
door Johnprofheeze

@Marcel Bouman , Yep! dat was het probleem. Thnx

@Sandra Groenewoud  in de workaround staat: - maak op de j-drive de folder 'payroll-tables' aan

Maar dat moet dan zijn in de J:\RAET\