Mijn Communities
Help

Afgehandeld - Mogelijk missende processen voor gebruikers in Mijn Youforce

28-11-2023 10:26 (Bijgewerkt op 28-11-2023)
  • 7 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 1099 Weergaven

28 november 2023 15.30 uur

Alle synchronisaties zijn gedaan en de autorisaties zijn naar Mijn Youforce gestuurd. De processen die mogelijk miste moeten nu weer beschikbaar zijn voor de gebruikers. Het kan mogelijk zijn dat je nog een keer volledig moet uit/inloggen (via de knop uitloggen niet door middel van het kruisje in de browser).

 

28 november 2023 12.30 uur

Op dit moment is de synchronisatie voltooid. Alle autorisaties zullen nu vanuit Self Service opnieuw naar Mijn Youforce worden verstuurd. Zoals eerder aan gegeven kan dit er wel voor zorgen dat er nu sprake is van traagheid in de performance. Zodra alles voltooid is wordt dit bericht weer geupdate.

 

28 november 2023 10.00 uur

Op dit moment is het mogelijk dat gebruikers processen missen in Mijn Youforce ondanks dat deze wel zijn ingericht.

 

Afgelopen dinsdag, 21 november, is er een release geweest. Deze heeft er onbedoeld voor gezorgd dat bij gebruikers die meerdere rollen hebben (bijvoorbeeld manager en medewerker), een wijziging in een van de processen(workflows) voor een van deze rollen er voor zorgt dat de autorisaties voor de andere rol zijn verwijderd. Ter verduidelijking, wanneer een workflow voor de manager is aangepast, zorgde dit ervoor dat de autorisaties voor dezelfde gebruiker op de medewerker rol verwijderd zijn. Wanneer de gebruiker dan weer inlogt als medewerker is het mogelijk dat er processen missen.

 

Gister zijn we gestart met het opnieuw inlezen van alle autorisaties. Helaas neemt dit wat tijd in beslag. We hopen hiermee rond de lunch klaar te zijn zodat tijdens de lunch deze autorisaties naar Mijn youforce gestuurd kunnen worden. Dit kan ervoor zorgen dat er tijdens de lunch een tragere performance ontstaat.

 

Opmerkingen
dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

dit betreft dus dat een autorisatie is ingericht (medewerker, eigen autorisatie) dat ze nu niet alles kunnen zien?

 

Ik heb net de test gedaan en dat heb ik hier bij meerdere medewerkers. Als dit niet voor 1 december is opgelost denk ik niet dat we de overstap naar mijn.youforce willen gaan maken.

door Katinka te Booy

HI @dennis beekman 

 

Dit geld alleen voor gebruikers die meerdere rollen hebben en waarbij in een van de self service processen tussen afgelopen dinsdag en vandaag een wijziging is geweest met betrekking tot autorisatie.

 

Zoals aangegeven zijn we hier mee bezig en verwachten we uiterlijk vandaag dit opgelost te hebben. Mocht het met de lunch niet lukken dan wordt het aan het eind van de dag allemaal ingelezen. Dit is zeker voor 1 december recht getrokken.

 

Groetjes,

Katinka

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Katinka te Booy ik word niet erg gerust van de opmerking Dit is zeker voor 1 december recht getrokken. Wij zijn sinds gisteren (!) live met Mijn Youforce en sinds afgelopen donderdag is autorisatiebeheer bij ons leading....

Ik mag toch hopen dat in ieder geval voor de actuele Mijn Youforce-gebruikers / -organisaties dit uiterlijk vandaag is opgelost.

door Katinka te Booy

@FBB Zorgboog 

 

Dat is ook de verwachting. Zoals hierboven aan gegeven.

 

Zoals aangegeven zijn we hier mee bezig en verwachten we uiterlijk vandaag dit opgelost te hebben. Mocht het met de lunch niet lukken dan wordt het aan het eind van de dag allemaal ingelezen.

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **
door Pimkuijer

Goedemorgen, het lijkt erop alsof mutaties die worden geretourneerd naar de medewerker omdat er iets niet goed is ingevuld bijvoorbeeld, niet in de inbox van de medewerker terecht komen. Worden deze taken ook opnieuw ingelezen? Ik zie ze namelijk nog steeds niet terug, terwijl ze in oude situatie "te doen" wel op mijn naam staan.

door Christiaan Sluis

Hoi @Pimkuijer,

 

Kan het zijn dat jij hier doelt op wat wij vanochtend hebben opgelost ?

Het lijkt in ieder geval te gaan over Te doen / Inbox, en niet missende proceslinks.

 

Mocht je nog problemen ervaring met de links of de Inbox, wil je dan hier een ticket voor aanmaken zodat we met jouw specifieke casus mee kunnen kijken?

 

Joyce Kievit14
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Kievit14

Hallo, Ik heb nu een aantal medewerkers op of na 1 december in dienst zijn getreden die niet kunnen declareren omdat ze in mijn Youforce de processen niet zien.

Is dit bekend? En zo ja wat is hiervoor de oplossing?

Medewerkers