Minun alueeni
Apu

Visma Fivaldi: Palkkatietoilmoitukset muodostuneet Lähetä -painikkeen alle päivityksen jälkeen

tekijä Inka Karlsson (Päivitetty ‎22-10-2020 13:12 tekijä Ainomari Karhu VISMA )

Torstaina 15.10.2020 illalla klo. 22 alkaen tehdyssä päivityksessä parannettiin ohjelman Tulorekisteri-ilmoitusten lähetyksen tarkastusta tilanteissa, joissa palkkatietoilmoitus ei syystä tai toisesta ollut lähtenyt mukaan automaattiajossa Tulorekisteriin maksetuksi merkinnän jälkeen, vaan oli jäänyt Lähettämättä -tilaan.

Päivityksessä ohjelmaan tehtiin parannus, jossa automaattiajo tarkistaa ja nostaa näitä ilmoituksia Lähetä uudet/korvaavat ilmoitukset -painikkeen alle lähetettäväksi, mikäli näin oli käynyt. Parannus kuitenkin nosti hieman liiankin nopeasti ilmiotuksia painikkeen alle, mistä syystä perjantain 16.10.2020 ja tiistain 20.10.2020 aikana tehdyt palkkatietoilmoitukset ovat saattaneet muodostua suoraan Lähetä uudet/korvaavat ilmoitukset -painikkeen alle, vaikka ne olisivat
normaalitilanteessa kuitenin ehtineet lähteä sitä kautta eteenpäin.

Nämä ilmoitukset tulee lähettää painamalla ko. painiketta. Muutos tähän parannukseen on viety tuotantoon tiistaina 20.10.2020 iltapäivällä ja jatkossa automaattitarkistusajo huomioi vain ilmiotukset, joista ei muodostu lähtevää aineistoa automaattisesti 3h sisällä maksetuksi merkinnästä.

Pahoittelemme tilanteen aiheuttamaa ylimääräistä vaivaa.

7 Kommentit
Maarit V
CONTRIBUTOR **
tekijä Maarit V

Miten löytää helpoiten kyseiset ilmoitukset, jos ei muista kenen palkkoja on tuona aikana laskenut?

tekijä Inka Karlsson

Hei!

Nämä tulee näkyviin aineiston tehneen käyttäjän Virheilmoitukset -välilehdelle Palkkatietoilmoitus Tulorekisteriin -websovelluksessa viimeistään siinä vaiheessa kun ilmoituksen määräaika lähetykselle lähestyy (oletus maksupvm+5päivää, ellei Palkanlaskennan Perustiedoissa Muut -välilehdellä olla asetusta muutettu).

Marju
CONTRIBUTOR **
tekijä Marju

Tärkeä tiedote - kyllä jollekin.

Jotta tietäisin, onko tämä tärkeä myös minulle, ehdotan ystävällisesti, että otsikossa mainittaisiin aina sen ohjelman nimi, jota tiedote koskee. Näin viestin aiheuttama ylimääräinen vaiva poistuisi.

tekijä Inka Karlsson

Hei!
Kiitos palautteestasi, pyrimme huomioimaan tämän jatkossa. Uutisessa tunnisteen alapuolella tosiaan näkyy viimeistään tuo tieto mikä ohjelma on kyseessä, mutta sähköposti-ilmoituksissa ei tosiaan taida näkyä.

Pahoittelen tästä johtunutta ylimääräistä vaivaa! 

-Inka

Jaana Pelkonen
CONTRIBUTOR **
tekijä Jaana Pelkonen

Hei, miten voi nähdä nämä tiedotteet ja tehdä toimenpiteet, ellei erikseen mene ao. sivulle. Eikö tämän tyyppinen tiedot pitäisi olla heti aloitussivulla vinkkinä, mene ja lue tiedotteet. Tai onko tarkoitus että normaali työpäivän aloitus on; lue häiriötiedotteet?

Kysymys on kuitenkin palkoista, joissa ei saa olla virheitä - ainakaan tulorekisteriin.

marjop
CHAMPION *
tekijä marjop

Hei,

minä olen samaa mieltä, kun aina pitää kirjautua erikseen vaikka on jo kirjautunut esim. L7:aan.

Itse en kovin usein Communityssä edes käy. Tai sitten en vain osaa käyttää tätä näppärästi.

tekijä Jonna Ailinpieti

Hei!

Voisitte kokeilla ainakin ensialkuun tätä ohjetta, eli helpottaisiko näiden tiedotteiden tilaaminen suoraan omaan sähköpostiin niiden seuraamista.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.