Mina produkter
Hjälp

Ranking och Badges

22-03-2019 12:22
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 1125 Visningar

Har du upptäckt att din rank här på communityt förändras ju mer aktiv du är? Har du fått några badges ännu? Vad pratar jag om? Jag förklarar nedan.

 

Badges

Badges är som små plaketter som du får när du nått specifika mål. T ex när du lagt till en profilbild tilldelas du "Gör det personligt".

72x72_personal.png

Du får badges när du gillat andras inlägg, när andra gillat dina inlägg, för inlägg och svar osv. För att se de badges du har tilldelats och alla du kan få, gå till Min profil. Du kan också se vilka badges andra medlemmar har fått genom att besöka deras profiler.

 

Ranking

När du är ny i communityt är din rank STARTER. När du aktiverar dig i communityt genom att gilla, skriva inlägg, svara på andras inlägg osv stiger du i graderna. Du blir då EXPLORER, CONTRIBUTOR osv. Du ser en medlems rankstatus, tillsammans med profilbild och namn, bland annat på deras publicerade inlägg.

Rank.PNG

Din rank visar andra hur engagerad du är i communityt och det som diskuteras där. Ett högt engagemang tyder på ett intresse att lära sig mer och att dela med sig av sin kunskap. 

 

 

Medverkande
Aktuella ämnen

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här