Minun alueeni
Apu
Lende H
CONTRIBUTOR ***

Asiakkaan Fivaldi-paketin irtisanominen

tekijä Lende H

Asiakas on hankkimassa itselleen toisen ohjelmiston ja on aikeissa irtisanoa Fivaldi-paketin meidän käyttöympäristöstämme.
Millainen irtisanomisaika tällaisella toimella on?

6 VASTAUSTA6
Lende H
CONTRIBUTOR ***

tekijä Lende H

Hei!

En nyt tarkoittanut tätä, mitä vastasit. Tämän tiedän kyllä.
Tarkoitin sitä, että asiakkaalla on esim. Myyntipaketti Fivaldissa (käyttäjätunnukset), jota käyttävät itse. 
Millaisella aikataululla nämä asiakkaan käyttäjätunnukset saa "kuoletettua" ja Vismalta tulevan laskutuksen katkaistua koskien tätä asiakkaan pakettia? Omaa sopimustamme ei tarvitse muuttaa, kyseessä asiakasyritys.

tekijä Jenni Syrjämäki (Päivitetty ‎16-09-2022 11:31 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )

Hei!

Eli jos tämä kyseinen asiakasyhtiö on teidän Fivaldi-ympäristössänne, niin sitä kautta se on mukana myös teidän sopimuksellanne. Mikäli koet, että teille jää nyt siis tämän myötä tarpeettoman paljon enimmäiskäyttäjiä/-yrityspaikkoja/-ohjelmaosioita (joiden myötä laskutus muodostuu) teidän Fivaldi-sopimuksellenne ja tätä määrää on tarpeen pudottaa, niin tästä tosiaan tulee olla yhteydessä myyntiin. Omalta vastuumyyjältänne saatte tarvittaessa tarkempia tietoja sopimusmuutoksen aikataulusta sekä siitä, millä perusteella tuo laskutus tarkalleen muodostuu.

Tarpeettomaksi jäävät Fivaldi-käyttäjätunnukset voitte poistaa Palvelunhallinnassa tämän ohjeen mukaisesti.

Lende H
CONTRIBUTOR ***

Otetaanpas vielä kerran alusta:

Tilitoimisto A tilaa asiakkaalleen B käyttäjätunnukset esim. myyntipakettiin, jolloin asiakas B pystyy itse tekemään omat myyntilaskunsa.
Visma lähettää näistä asiakas B:n käyttäjätunnuksista laskun tilitoimisto A:lle kuukausittain.
Mikä on se irtisanomisaika, että nämä B:n käyttäjätunnuksista aiheutuvat laskut tilitoimisto A:lle saadaan katkaistua?
Enkä nyt todellakaan tarkoita tilitoimiston omaa sopimusta vaan tätä asiakkaan pakettia.

Marita Kunnari
CONTRIBUTOR ***

tekijä Marita Kunnari (Päivitetty ‎19-09-2022 16:48 tekijä Marita Kunnari )

Hei, minulle sanottiin vastavassa tapauksessa, että irtisanomisaika on 3 kuukautta.

Hei Leena!

Myynnistä osataan kertoa tosiaan näistä enemmän, valitettavasti itselläni ei näitä irtisanomisaikoja ym. ole tiedossa.

tekijä Jenni Syrjämäki (Päivitetty ‎15-09-2022 17:20 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )

Hei Leena!

Fivaldi-ympäristöstä poislähtevä yritys muutetaan pääkäyttäjän toimesta Palvelunhallinnassa ei-aktiiviseksi. Kyseisen toimenpiteen voitte tehdä silloin, kun itse haluatte ja muutos astuu voimaan heti. Tarkempi ohjeistus löytyy täältä. Huomioithan ohjeessa mainitut seikat ennen toimenpiteen suorittamista. 😊

Mikäli teidän on tarpeen tämän vuoksi päivittää omaa Fivaldi-sopimustanne jollain tavalla, tulee tästä olla yhteydessä joko Fivaldin myyntiin tai omaan vastuumyyjään.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.