Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Asiakkaan ws-kanavan varmenteen uusiminen

tekijä Anonymous

Hei!

Seuraavanlainen tilanne:

• Asiakas maksaa ostolaskut itse Fivaldissa oman ws-kanavansa kautta
  • Asiakkaan tiliotteet tulevat Fivaldiin sähköisesti asiakkaan ws-kanavan kautta
  • Tilitoimisto maksaa asiakkaan palkat Fivaldissa tilitoimiston ws-kanavan kautta
  • Asiakkaan ws-kanavan varmenne on vanhenemassa

Kysymykset tähän liittyen:

1.  Pystyykö tilitoimiston Fivaldi-tunnuksilla uusimaan asiakkaan ws-kanavan varmenteen klikkaamalla Pankkiyhteyden perustiedoissa ”Uudista varmenne” -painiketta vai yritetäänkö silloin uusia tilitoimiston ws-kanavan varmennetta? Pitääkö asiakas ohjeistaa itse klikkamaan ”Uudista varmenne” -painiketta?

2.  Pitääkö varmenteen uusinnassa olla erikseen yhteydessä pankkiin ja pyytää sulkemaan vanha varmenne?  

3. Jos pankki sulkee vanhan varmenteen, mutta tieto siitä ei heti tavoita asiakasta tai tilitoimistoa, jäävätkö päivittäiset tiliotteet jonnekin odottamaan uuden varmenteen aktivointia vai onko katkoksen aikana tulleet tiliotteet menetetty?

1 VASTAUS1

tekijä Ainomari Karhu (Päivitetty ‎20-06-2022 09:46 tekijä Leena Takanen VISMA )

Hei!

Kiitos viestistäsi ja pahoittelut vastauksien viivästymisestä.

1. Mikäli tilitoimiston käyttäjällä on oikeus asiakkaan pankkiyhteyteen, voitte uudistaa varmenteen. Fivaldi ei yritä tällöin uudistaa tilitoimiston varmennetta, jos olet asiakasyrityksen pankkiyhteydessä.
  2. Mikäli varmenne ei ole vanhentunut, sen voi uusia tämän ohjeen mukaan.
  3. Mikäli varmenne on vanhentunut, ei valitettavasti ole muuta tehtävissä kuin olla yhteydessä pankkiin, pyytää mitätöimään varmenne ja luoda täysin uusi varmenne. Tästä linkistä pääset uuden varmenteen luomisen ohjeeseen.

Toivottavasti pääset näillä eteenpäin. 🙂

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.