Minun alueeni
Apu
Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

E-laskuun alkuperäinen lasku liitteenä

tekijä Noora Kangastupa

En mielestäni löytänyt aiheeseen keskustelua, joten kysyn nyt täällä onko asiakkaan mahdollista saada e-laskuun alkuperäistä laskua liitteenä? Joskus vuosia sitten olen tätä asiaa selvittänyt ja tuli ilmi, että asiakas ei näe meidän lähettämän e-laskun mukana alkuperäistä laskua, vain ainoastaan sen e-laskun tiedot. Tämä on ongelmallista, koska esim. vesilaskuissa olisi hyvä kun asiakas näkisi vesimittarilukemat laskulta ja erittelyn kylmän ja lämpimän veden summasta. Lisäksi laskulla voi olla jotain muuta lisätietoa, joka olisi hyvä mennä tiedoksi asiakkaalle. Onko siis tämä asia muuttunut? En pysty itse testaamaan toimintoa, koska vaatisi omien tietojen ajamisen ohjelmaan jne.

4 VASTAUSTA4

tekijä Tuomas Ilpala

Hei Noora!

Tarkistimme ja tuo rivin lisätieto mikä sisältää juurikin nuo lukemat välitetään kyllä Finvoice-aineistoon (elasku) joka menee sitten eteenpäin pankkiin. Eli jos tuo lisätieto ei näy pankin palvelussa asiakkaalle, sitten meidän päästä on vaikea tehdä enää mitään ja asiaa kannattaa tiedustella pankin kautta. Palataan toki tarvittaessa 🙂

-Tuomas

Henrik Luoma
VISMA

tekijä Henrik Luoma (Päivitetty ‎25-02-2021 08:52 tekijä Henrik Luoma VISMA )

Hei Noora,

Valitettavasti toistaiseksi Tavoitteiden ajossa ei ole tukea maksulapun kuvan lähetykseen AutoInvoice-palveluun e-laskuaineiston lähetyksen yhteydessä. Tuki laskun kuville löytyy vain yleislaskutuksen puolelta. Halutessasi voin laittaa tästä kehitysehdotuksen eteenpäin.

Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

Kyllä tämä mielestäni olisi kehitettävä asia. Yksi asuakas sattumoisin laittoi tämän aloituksen jälkeen meille kuvan e-laskusta ja siinä onneksi näkyy kahdella rivillä eriteltynä lämmin ja kylmä vesi sekä sen alla myös lukematkin eli e-laskullekin tulee todella hyvin tietoa. En tiedä onko tämä pankkikohtaista kuinka tiedot e-laskulla näkyy eli voiko jollakin pankilla olla paljon suppeampi tieto?

Accepted solution
Henrik Luoma
VISMA

Hei Noora,

Laitan tästä kehitysehdotuksen eteenpäin.

Kiitos kehitysehdotuksesta!

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.