peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
CONTRIBUTOR *

Fivaldi: Summaa laskun rivit yhteen tuotteittain

Minulla on Fivaldissa tilauksia, joissa on tilausrivejä, jotka edelleen sisältävät tuotteita. Sama tuote voi esiintyä yhdellä tilauksella monta kertaa, koska niillä on eri kustannuspaikka / seurantakohde. Kaikilla tilauksilla on sama asiakas ja asiakasnumero. Haluaisin, että nämä samaa tuotetta omaavat eri tilausrivit yhdistetään laskulla yhdelle laskuriville. Olen laittanut Tilaukset -> Perustiedot -> Laskutus -asetuksista päälle toiminnon "Summaa laskun rivit yhteen tuotteittain". Tämän raksin alapuolella kaikki valinnat ovat tyhjänä. Minun järjellä tuo rivien summaus pitäisi olla se juttu, joka tuottaa laskulle vain yhden laskurivin, mutta jostain syystä näin ei tapahdu. Onko tässä nyt se ongelma, että saman tuotteen eri tilausriveillä on eri kustannuspaikka / seurantakohde ja Fivaldi ei yhdistele näitä sen vuoksi laskulle?

Esim.

Tilaus 1, jossa on rivillä 1 tuotetta A  5 kpl ja rivin kustannuspaikka on X. Rivillä 2 on samaa tuotetta A 3 kpl ja rivin kustannuspaikka on Y. Näistä haluaisin laskun, jossa yhdellä laskurivillä on tuotetta A 8 kpl, mutta ei onnistu, vaan laskulle tulee kaksi laskuriviä, joista ensimmäisellä on tuotetta A 5 kpl ja sen jälkeen toisella rivillä tuotetta A 3 kpl. Tuotteen nimi, tuotenumero ja yksikköhinta on sama, joten ei ole ainakaan niistä kiinni.

Miten siis ratkaistaan, että sama tuote ei toistu kahdelle laskuriville?

1VASTAUS1

Vastaus: Fivaldi: Summaa laskun rivit yhteen tuotteittain

Hei!

Tilausrivien yhdistämistä ei valitettavasti voi tehdä silloin, kun rivin seurantakohteiden arvot poikkeavat toisistaan.