Minun alueeni
Apu
Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

Käyttöasteen laskenta

tekijä Noora Kangastupa

Miten laskette käyttöasteen kohteissa? Olen itse tehnyt tähän astia niin, että lasken €/m2 kerrottuna huoneistoalalla, jolloin saan vuositasolla vuokramäärän, joka tulisi tilille kun käyttöaste on 100 %. Tätä vertaan kirjanpidon selailusta vuokratuottoihin. Nyt yhtäkkiä tajusin, että tämä on vääristynyt tapa laskea, koska vuokratuotoista puuttuu rahaa jos asukas on jättänyt jotain laskuja maksamatta ja tällöin myös vääristää käyttöastetta. Mihin tämän vertailun voisin siis helposti tehdä tai miten muuten käyttöasteen voisi laskea?

6 VASTAUSTA6
Timo Niemi
VISMA

tekijä Timo Niemi

Palveluhallinnassa: Sovellukset - Vuokrareskontra -> Raportit - Tuottoaste

Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

Raportti saatu näkyviin ja näyttää kyllä tosi hyvältä, jos vain luvut pitävät paikkaansa. Minkä perusteella ohjelma laskee käyttöasteen? Yksi toive tuohon raporttiin olisi kun tulostaa koko fuusion, heittää vähän tyhmästi sivunvaihdon niin, että saattaa jonkun kohteen otsikko olla sivun alimpana ja seuraavalle sivulle tulee käyttöasteprosentit. Jos siis aina otsikosta asti heittäisi uudelle sivulle, jolloin koko kiinteistön tiedot olisi aina samalla sivulla.

Timo Niemi
VISMA

tekijä Timo Niemi

Fivaldin käyttöaste-raportti uudistettiin viime vuonna ja löytyy nyt nimellä 'Tuottoaste'. Kokeiletko millaisen tuloksen tämä raportti antaa teidän datasta. Laskennan pitäisi tällä raportilla olla juurikin taloudellisessa käyttöasteessa eli euromäärissä. 

Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

En löytänyt Tuottoaste-nimistä raporttia Fivaldi Web-puolelta. Löytyy vain vuokrantuottolaskelma, joka on eri asia.

Timo Niemi
VISMA

Tarkistathan teidän Palvelunhallinnasta, että Tuottoaste-raportti on valittuna Sinun käyttäjätunnukselle näkyviin.

Noora Kangastupa
CONTRIBUTOR ***

Voisitko kertoa mistä se Palvelunhallinnasta löytyy kun yritin katsella ainakin Web-sovelluksista sekä Sovelluksista, mutta ei niissä ainakaan tullut vastaan. En viitsisi joka kohtaa klikkailla läpi ja etsiä sitä.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.