voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
Kun tuodaan Yritysrekisteriin tietoja XML-siirron kautta, miksi osa Yritysrekisterin tiedoista katoaa?
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
Yritysrekisterin tuonnissa parametri "Lisää uudet tietueet (ei päivitystä)", vaatii toimiakseen sen, että asiakastieto on tuotu yhden kerran sisään XML-aineiston kautta. Mikäli asiakas on luotu ensin joko manuaalisesti tai muun tuonnin (esim. CSV) kautta, niin ensimmäinen XML-tuonti tyhentää Yritysrekisteristä kaikki ne tiedot, joita ei ole mukana aineistossa. Seuraavan tuonnin yhteydessä tätä ongelmaa ei enää ole.
Mikäli asiakkaita perustetaan manuaalisesti tai tiedot tuodaan jollakin muulla tavalla kuin XML-siirrolla, niin silloin suosittelemme valitsemaan XML-siirtojen perustiedoissa vaihtoehdon "Päivitä kaikki tietueet, säilytä kentät joita ei ole aineistossa."
Hei,
tämä ongelma on ollut tiedossa meillä jo pitempään ja nyt olisi tulossa uusi rajapinta asiakkaalle.
Olen asiakasrekisterin ladannut csv-muodossa itselle talteen.
Onko mahdollista sillä tuoda "päivitysajona" verkkolaskutiedot/osoitetiedot sen jälkeen kun tuo xml-siirto ne kadottaa yritysrekisteristä? Näin mä olin ajatellut tehdä, mutta ajattelin kysyä, että toimiiko se oikeasti 🙂
Asiakkaita on kuitenkin lähemmäs 200, niin manuaalisesti niitä tietoja olisi turhauttavaa lähteä palauttamaan.
Nykyisten asiakkaiden kanssa kannattaa tehdä seuraavasti:
Kokonaan uudet asiakkaathan tulee sitten vasta aineiston mukana ensimmäistä kertaa joten niillähän tätä tietojen tyhjentymis ongelmaa ei tule eteen.
Mukavaa viikonjatkoa 🙂
Visma-talo
Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.