Minun alueeni
Apu

Miten keskiansio perustetaan Fivaldiin?

tekijä Mirjami Luostari (Päivitetty ‎07-05-2019 14:58 tekijä Inka Karlsson VISMA )

Miten keskiansio perustetaan Fivaldiin?

1 VASTAUS1
Accepted solution
Mirjami Luostari
VISMA

tekijä Mirjami Luostari (Päivitetty ‎08-06-2020 10:50 tekijä Inka Karlsson VISMA )

Pikaohje:

• Perusta keskiansiokaudet Palkanlaskennan perustiedot > Keskiansiokaudet-välilehdellä ja määrittele keskiansiokaudelle ansaintajakso (minä aikana kerrytetään ansiota) ja voimassaoloaika (minä aikana käytetään palkkalaskelmilla). 
  • Valitse Palkanlaskennan perustiedot > Palkkakaudet-välilehdelle palkkakausille oikea keskiansiokausi kohtaan “Keskiansiokaudet”. 
  • Perusta keskiansio Palkkalajit > Keskiansiot-välilehdelle ja määrittele siihen vaikuttavat palkkalajit. 
  • Määrittele palkkalajeille, joissa halutaan käyttää a-hintana keskiansiota Prosentin peruste kohdassa valinta Henkilön keskiansio ja valitse pudotusvalikkoon Keskiansiot -välilehdellä perustettu keskianso, mitä halutaan käyttää.
  • Tee keskiansioajo Palkansaajat > Palkanlaskennan henkilöt > Keskituntiansioiden laskenta. Tämä ajo ajaa keskiansiot Palkansaajat-rekisterissä palkansaajakohtaisesti Keskiansiot-välilehdelle. Tiedot voi myös syöttää käsin palkansaajan Keskiansiot-välilehdellä.

Lisätietoa:

Keskituntiansioista löytyy tarkemmin tietoa tästä käsikirjasta. Lomapalkkoihin liittyvät muut käsikirjat löytyvät puolestaan tästä linkistä. Huomioithan kuitenkin, että lomapalkkojen käyttöönotto vaatii konsultointia, koska lomapalkkalaskenta on aina työehtosopimuskohtaista. Konsultointia voi tilata täältä

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.