Minun alueeni
Apu

Miten myyntireskontrasta lähetetään maksumuistutuksia?

tekijä Leena Takanen

Miten myyntireskontrasta lähetetään maksumuistutuksia? Miten perintä toimii?

4 VASTAUSTA4

tekijä Marleena Haatainen

Hei Jako ja pahoittelut vastauksen viivästymisestä.

Kyllä tilanne on edelleen juuri niin, että maksumuistutuksen voi lähettää noilla mainitsemillasi lähetystavoilla.
Täällä on kerrottu aiheesta lisää.

Cacara
CONTRIBUTOR *

Hei!

Tämä ei vastaa kysymykseen miten?? Ohje joka löytyy noista aiemmista keskusteluista, ei vie mihinkään, koska on jollekin vanhalle versiolle. MITEN TEEN MAKSUMUISTUTUKSEN FIVALDISSA ja lähetän sen itse??

Accepted solution
Leena Takanen
VISMA

tekijä Leena Takanen (Päivitetty ‎08-12-2020 13:43 tekijä Ainomari Karhu VISMA )

Maksukehotuksia ja maksumuistutuksia voidaan lähettää sekä Fivaldi Webin puolelta että sovellusikkunan puolelta.

Saatavienhallinta-sovellus on Fivaldi Webin puolella sovellus, jonka kautta pystyt kätevästi seuraamaan kaikilla Fivaldin myyntisovelluksilla luotuja avoimia myyntilaskuja yhdessä näkymässä sekä muodostamaan maksukehotuksia.

Myös sovellusikkunan puolella on mahdollista lähettää maksumuistutuksia - tämä tehdään erillisellä Karhua-toiminnolla. Karhua-toiminnolla saadaan myös siirrettyä perintätoimeksiannot sähköisesti suoraan Visma Duettoon.

Saatavienhallinta-käsikirjaan pääset tämän linkin kautta >>

Karhua-toiminnosta voit lukea lisää avaamalla tämän postauksen lopussa olevan Karhua.pdf-liitteen.

Jako
CONTRIBUTOR *

tekijä Jako

Hei, yritin lukea ohjeita mutta ymmärsin, että maksumuistutus (olisin tekemässä ensimmäistä maksumuistutusta asiakkaalle) pitää lähettää joko itse tulostetusta pdf-tiedostosta vaikka sähköpostilla asiakkaalle tai sitten erikseen tavallisena postikirjeenä(autoinvoicen-tulostuspalvelu). Mutta eikö muikkaria pysty lähettämään Fivaldilla ihan normaalisti, kuten myyntisaatavia e-verkkolaskupalvelun(autoinvoice) kautta? Mielestäni tämä ominaisuus on ainakin pankkienkin laskutusohjelmissa siten, että alkuperäisestä verkkolaskusta voi tehdä muistutuslaskun ja lähettää sen verkkolaskuna kuten alkuperäisen laskun.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.