voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
Hei, kysymykseni on hieman gallup-tyyppinen mielipidekysymys käyttäjäkollegoilleni: Otin käyttöön Web-puolelta myyntilaskutuksen. Käyttämäni laskupohja on "lasku ulkomaa.rep". Kun tulostan tuolta Webin puolelta laskun, on laskun sarakeotsikot kuten perintäkirjeessä (esimerkkilasku ohessa). Kun tulostan samalla laskupohjalla laskun Sovelluksen Tilaustenkäsittelyssä, on laskun sarakeotsikot ihan asialliset (esimerkkilasku ohessa). Kun olen kysynyt asiaa sovellustuesta, olen saanut ohjeen siirtyä käyttämään toista laskupohjaa, tätä laskupohjaa ei voi muokata. Mitä laskupohjaa te käytätte, kun laskutatte Webin myyntilaskutuksella?
Olen tehnyt laskupohjan muokkaamisesta kehitysehdotuksen ja se on tuotekehityksessä. Asian etenemistä auttaisi se, jos saisin kehitysedotukseni taakse useampia käyttäjiä. Joten toivoisin kommenttejanne asiaan.
Hei Tuija,
Kiitoksia keskustelun avauksesta ja palautteestasi.
Kehitysehdotuksesi on viety eteenpäin kehitysideapankkiin, jossa olevia ideoita tuotekehityksemme voi käyttää hyväksi tulevien versioiden suunnittelussa. Toteutetuista kehitystöistä voi lukea päivityksen yhteydessä julkaistavista päivitystiedotteista, jotka löytyvät Visma Communitystä Käyttövinkit-välilehdeltä. Visma Fivaldi päivitystiedoitteisiin ja Roadmapiin pääset täältä.
Hyvää päivän jatkoa!
Hei Tuija!
Vaikuttaisi siltä että myynninhallinta joko ohjaa käyttämään väärää laskupohjaa tai sitten laskupohja on nimetty väärin myhassa. Testasin samalla laskupohjalla ja yllättävää kyllä esikatselussa otsikot ovat ok mutta laskutuksen jälkeen ei. Hyvityslaskussa tosin otsikot ovat oikein.
Molemmissa tapauksissa Visman tulisi korjata tilanne. Tällaiset asiat pitäisi dokumentoida, ei jättää käyttäjän muistin varaan.
Minulla on käytössä lasku_tilisiirroton.rep. Se toimi aikoinaan tilaustenkäsittelyssä, Web-laskutuksessa ja nyt myhassa.
Hei Päivi,
Laskun tulostus pitäisi kyllä ohjautua määritellylle laskupohjalle, joten voitko olla tästä asiasta yhteydessä Fivaldi sovellustukeen. Lähetä tukipyynnön mukana lisätietoja tilanteesta niin selvittelemme asian. 🙂
Visma-talo
Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.