Minun alueeni
Apu

Palkkatietoilmoitukset lähetetään heti -valinnan käyttäminen

tekijä Inkeri Mansikka-aho
4 VASTAUSTA4
Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Moikka,

Mulla on sama ongelma kuin Elenalla. Eli täppä on laitettu ja tulorekisteri-ilmoitus ei ole lähtenyt. Virheellisiä ilmoituksia ei ole, eikä virkistäminenkään auta. Mikä avuksi lähetämättömien palkkailmoituksien lähettämiseen?

Accepted solution
Inkeri Mansikka-aho
VISMA

tekijä Inkeri Mansikka-aho (Päivitetty ‎28-10-2019 14:35 tekijä Inkeri Mansikka-aho VISMA )

Hei!

Ohjeistaisin tässä tilanteessa ottamaan "täpän" pois Palkkatietoilmoitus lähetetään heti -kohdasta, kun olette varmistaneet, että kaikki ilmoitukset ovat lähteneet, niin voitte käydä laittamassa takaisin "täpän" Palkkatietoilmoitus lähetetään heti -kohtaan. 

Ajot Tulorekisteriin tehdään tunnin välein.

Accepted solution
Inkeri Mansikka-aho
VISMA

tekijä Inkeri Mansikka-aho (Päivitetty ‎02-05-2022 10:19 tekijä Inkeri Mansikka-aho VISMA )
Palkanlaskennan perustiedot > Muut -välilehdelle on lisätty yrityskohtainen valinta "Palkkatietoilmoitukset lähetetään heti". Mikäli tämä on valittu, maksetuksi merkintä vie palkkatietoilmoitukset heti Tulorekisteriin.
muut.png

Huom! Ennen kuin aktivoidaan Palkkatietoilmoitukset lähetetään heti -kohta, niin tulee ensin varmistaa, että ei ole lähettämättä -tilassa olevia (odottavia) ilmoituksia, koska silloin nämä lähettämättä -tilassa olevat ilmoitukset eivät lähde. "Täppä" toimii vipuna, eli joko on yrityksessä tällä hetkellä käytössä 'ajetaan kerran heti maksetuksi merkinnän jälkeen' tai sitten 'ajetaan tunnin välein'. Molemmat eivät toimi yhtä aikaa.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Hei,

Harmi, että tätä tarkennusta ei ollut ohjeissa. Nyt minulla pääsi käymään juuri niin, että aktivoin sen toiminnon, kun oli lähettämättä olleita eriä. Miten saisin nyt palkkailmoitukset lähtemään, kun niissä ei ole mitään korjattavaa eikä "Lähetä uudet / Korvaavat ilmoitukset" -painike tule näkyville ilmoituksen virkistämisen jälkeenkään.

Kiitos!

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.