Minun alueeni
Apu

Perustajaurakoinnin oman käytön alv-käsittely Fivaldissa

tekijä Mirjami Luostari (Päivitetty ‎11-09-2020 14:34 tekijä Inkeri Mansikka-aho VISMA )

Miten Fivaldissa käsitellään perustajaurakoinnin oman käytön arvonlisäveroa? Kyseessä on rakennusalan perustajaurakoinnin arvonlisävero.

7 VASTAUSTA7
Accepted solution
Mirjami Luostari
VISMA

tekijä Mirjami Luostari (Päivitetty ‎11-09-2020 15:42 tekijä Inkeri Mansikka-aho VISMA )

Liitteenä erillinen ohje Perustajaurakoinnin oman käytön arvonlisäveron kirjaamiseen.

Huom! Ohjeessa on ainoastaan ohjeistus kuinka arvonlisäveron osuus kirjataan, jotta tämä tieto siirtyy kausiveroilmoitukselle. 

Sarjaana
CONTRIBUTOR **

Tämä ohje ei vielä mielestän ohjeista oman käytön alvin kirjamiseen (esim. palkat) vaan vähennyskelvottomien rakennuspalveluostojen kirjaamiseen

tekijä Inkeri Mansikka-aho (Päivitetty ‎03-11-2021 15:43 tekijä Marjo Vaittinen VISMA )

Hei Sarjaana!

Kiitos viestistäsi. Valitettavasti meillä ei ole antaa tapauskohtaisia ohjeita oman käytön arvonlisäveron käsittelyyn. Suosittelemme asian läpikäyntiä konsulttimme kanssa. Yleensä konsultoinnin yhteydessä asiakkailla herää myös muita asiaan liittyviä yrityskohtaisia kysymyksiä, joihin konsultin asiantuntevuus on paras apu. 

Konsultointia saat tilattua täältä.

Marita Kunnari
CONTRIBUTOR ***

Hei,

Minäkään en ole löytänyt ohjeistusta perustajaurakoitsijan käännetyn alvin käsittelystä. Verohallinnon uuden ohjeen mukaan vero pitää huomioida suoritettavissa veroissa kaksi kertaa ja vähennettävissä veroissa yhden kerran. Liitteenä ote verohallinnon webinaarista.

Margit Paluvits
CONTRIBUTOR *

Hei

Olen tehnyt omat määritykset, ohessa mun oma ohje. Ehkä siitä on apua 🙂

Meillä on otettu tapahtumat pääkirjasta ja niistä laskettu oman käytön alv.

Yst.terv.

Margit

Fin-Est Accounting Oy

Sarjaana
CONTRIBUTOR **

tekijä Sarjaana

Kiitos tästä!

Marita Kunnari
CONTRIBUTOR ***

Hei,

Voi kiitos tästä Margit! Ihan saman tyyppistä olen suunnitellut. Pitää paneutua tuohon ajan kanssa.
Marita, MakCent Ky

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.