Minun alueeni
Apu
Mikko Ahonen
VISMA

Puhelin on hukkunut tai Authenticator ei jostain syystä ole käytössä

tekijä Mikko Ahonen (Päivitetty ‎07-06-2022 09:00 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )

Minulla on käytössä kaksivaiheinen tunnistautuminen, mutta siihen yhdistämäni laite ei ole enää käytettävissä enkä pääse kirjautumaan Fivaldiin. Miten toimin, jotta voin jälleen kirjautua tililleni?

1 VASTAUS1
Accepted solution
Mikko Ahonen
VISMA

tekijä Mikko Ahonen (Päivitetty ‎07-06-2022 08:58 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )

Kirjaudu Fivaldiin käyttämällä kertakäyttöistä hätäkoodia, jonka sait kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöönoton yhteydessä. Mikäli hätäkoodi ei ole tiedossa, ole yhteydessä sovellustukeemme ja pyydä uusi hätäkoodi Connect-tilille kirjautumista varten.

Kun olet vastaanottanut hätäkoodin, käytä turvakoodikentän alla olevaa ”Kokeile toista tapaa” kirjautuaksesi sisään. Saamasi kertakäyttöinen hätäkoodi päästään syöttämään tähän kenttään 6-numeroisen Authenticator-sovelluksessa näkyvän koodin sijasta. 

Toinentapa.png

hätäkoodikerta.png

Screenshot_79.png

Kun käytät kirjautumisessa kertakäyttöistä hätäkoodia, kysyy sivusto onko sinulla enää pääsyä alkuperäiseen Authenticatoriin. Valitse "Olen pysyvästi menettänyt pääsyn Authenticator -sovellukseen", niin sivusto jatkaa ohjeistamalla uuden Authenticator-tilin käyttöönotossa. 

Screenshot_80.png

Sivusto antaa sinulle lopuksi uuden kertakäyttöisen hätäkoodin, joka tulee ottaa talteen. Tätä talteen ottamaasi uutta kertakäyttöistä hätäkoodia tarvitaan kirjautumisessa, jos puhelin esimerkiksi katoaa. Ohjelma antaa uuden hätäkoodin aina siinä vaiheessa, kun aiemman koodin avulla on kirjauduttu sisään. 

Tarkemmat tilannekohtaiset ohjeistuksemme Visma Connectiin liittyen löydät täältä.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.