voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
Sähköpostiin tuli tiedote muutoksesta laskutuksessa. Tässä ei kuitenkaan oikein avattu mitä tämä muutos käytännössä tarkoittaa. Pitkästi kerrottiin miksi kannattaa ottaa Autoinvoice käyttöön, mutta ei selitettu miten se liittyy tähän uuteen tapahtumapohjaiseen hinnoitteluun. Lisäksi mainittiin jos ei ole käytössä AutoInvoicea niin jatkossa tapahtumakohtaiset kustannukset pankkyhteyden kautta ovat 0,49 eur/kpl. Mitä tämä tarkoittaa nykyiseen tilanteeseen verrattuna? Sitä, että pankkiyhteyden kautta maksetaan sekä pankille että Vismalle näistä siirroista ja tällöin kustannus on "kaksinkertainen"? Tiedote oli mielestäni vajavainen eikä oikein avannut tulevaa muutosta ja toivoisin tähän vielä lisäselvennystä, jotta ymmärtäisi mistä tarkalleen on kyse.
Janne, voisitko kertoa tarkemmin mikä tämä tapahtumalaskutus edes on? En tiedä kuuluisiko meillä se olla käytössä vai ei. Käsikirjassa ei asiaa sen enempää avattua enkä ymmärtänyt koko ohjelman tarkoitusta.
Hei Noora, Fivaldin Tapahtumalaskutus-sovellus on käytössä maksutta kaikilla Visman asiakkailla. Teidän pääkäyttäjä voi lisätä kyseisen sovelluksen käyttöoikeudet haluamilleen käyttäjille teidän organisaatiossa. Tässä ohjeessa on kerrottu tarkemmin sovelluksesta sekä sen käyttöoikeuksien antamisesta.
Tämä taitaa koskettaa enemmän tilitoimistoja tai isännöintiyrityksiä, koska en vieläkään täysin ymmärrä tämän käyttötarkoitusta, joka hyvin todennäköisesti tarkoittaa sitä, että meillä ei tällaista toimintoa ole tarvetta käyttää.
Hei Noora, juuri näin koska tyypillisesti tilitoimisto / isännöintitoimisto on se taho joka laskuttaa omia asiakkaitaan Fivaldin käytöstä sekä tapahtumista.
Hei Janne,
Muutos koskee tosiaan kovasti tilitoimistoja ja heidän asiakkaitaan. Jopa niin kipeästi, etteivät asiakkaamme varmasti ymmärrä näin rajua hinnan korotusta. Emme olisi kaivanneet tällaista huolen aihetta ja lisätyötä. Toivomme Visman taholta jonkinlaista vastaantuloa esim. kiinteiden veloitusten alennusta. Näin tämä ei voi mennä.
En olisi esittänyt kysymystä jos sinun aikaisemmasta vastauksesta, käsikirjasta ja Communityn sivusta olisin saanut vastausta siihen mikä Tapahtumalaskutus-sovellus on. Eli kysyn kysymykseni uudelleen, koska edelleenkään ohje ei kerro minulle sovelluksen tarkoituksesta: mikä on Tapahtumasovellus, mitä sillä tehdään ja mihin sitä tarvitaan?
Hei Noora, Tapahtumat-sovelluksella voidaan tarkastella edelleenlaskutettavia / asiakaskohtaisia tapahtumia yrityksittäin yhdessä koontinäkymässä. Edellisen kuukauden tapahtumien koonti on
saatavilla sovelluksessa aina seuraavan kuukauden ensimmäisen viikon aikana. Tämän sovelluksen kautta Fivaldin pääasiakkaalla on näkyvyys kaikkin Fivaldin kautta kumuloituihin tapahtumiin per tapahtumatyyppi. Näitä tietoja voidaan siis käyttää esim tarkistamiseen tai edelleenlaskutukseen.
Hei, eli laskuta-napin painalluksesta lähtee transaktiomaksu?
Entä jos palkkalaskelman tai myyntilaskun tulostaa uudelleen? Lähteekö joka rapsahduksesta tapahtumamaksu? Usein esim. laskuista pitää lähettää kopio, jos alkuperäinen on hukkunut johonkin.
Hei Heini, tapahtumista ei tule ns. "tuplalaskutusta" eli tapahtumista laskutetaan vain kerran eikä uudelleen lähettäminen/katselu/tulostaminen aiheuta uutta laskutustapahtumaa.
Eli teet virheellisen laskun, ja huomaat sen että ennen lähettämistä. Teet siitä hyvityslaskun (kun fivaldi ei hyväksy laskun poistoa). Tästä menee siis veloitus virheellisestä laskusta sekä hyvityslaskusta, sekä vielä veloitetaan näiden laskujen sähköisestä arkistoinnista. selvä, katsellaan muita ohjelmia...
Eli palkkoja laskiessa kun palkanlaskija on tulostaa palkkalaskelmat näytölle ihan tarkistamista varten niin tästäkin sakotetaan vai poistetaanko tämä mahdollisuus kokonaan? Eihän tässä ole mitään järkeä, kun ei mitään enää voi tulostaa edes näytölle ilman laskua.
Hei Riikka, tuplalaskutusta emme luonnollisesti tee eli laskutus tapahtuu vain toimitetun palkkalaskelman toimitustavan perusteella.
Hei!
Lisäkysymys palkkalaskelmiin liittyen. Yksi asiakkaisni laskee palkat eri ohjelmalla ja toimittaa ko. laskelmat palkansaajilleen. Teen laskelmat Fivaldiin koska tehdyistä laskelmista puuttuu työnantajan sivulut ja niitä en halua laskea manuaalisesti. En lähetä laskelmia eteenpäin, ne ovat vain kirjanpidon tositteita. Koskeeko kulu lähettämättömiä palkkalaskelmia?
Hei Päivi, ei koske.
Täällä myös tarvittaisiin lisätietoa ja ymmärrystä asiaan!
Samaa mieltä Nooran kanssa, tähän tarvitaan nyt kyllä tarkennusta!
Mitä ihmettä tarkoittaa esimerkiksi nämä:
"
Sähköpostilaskut 0,49 ?/kpl
Itse tulostetut laskut 0,49 ?/kpl
Itse lähetetyt palkkalaskelmat 0,49 ?/kpl"
Hei Päivi,
pahoittelemme sähköpostijärjestelmän € merkin muutosta ? merkiksi.
- Finvoice-laskut Fivaldin pankkiyhteydestä tai tiedostona tuodut laskut (sekä osto- että myyntilaskut) 0,49 €/kpl
- Sähköpostilaskut 0,49 €/kpl
- Itse tulostetut laskut 0,49 €/kpl
- Itse lähetetyt palkkalaskelmat 0,49 €/kpl
Mihin perustuu tuo itse tulostettujen laskujen/palkkalaskelmien hinnoittelu?
Senhän ei millään muotoa pitäisi rasittaa Vismaa vaan tilitoimisto tai asiakas itse toimittaa ko. asiakirjat eteenpäin. Maksaa vielä itse esim. tulostetun ja lähetetyn laskun paperi- ja mustekulut.
Esim. yritykselle, joka kierää ympäri maakuntaa tekemässä töitään ja tulostaa asiakkaalleen laskun paikan päällä n. 200 kpl kuukaudessa, tulee tämä itse tulostettu lasku kohtuuttoman hintaiseksi.
Ymmärrän kyllä tapahtumat, jotka lähetetään jotain kanavaa pitkin eteenpäin, mutta itse tulostettujen hintaa en ymmärrä alkuunkaan!
Olen samaa mieltä Leena Helinin kanssa. Näitä itse tulostettujen laskujen hintoja on vaikea selittää asiakkaille, varsinkin kun on olemassa useita ilmaisia laskutusohjelmia.
Ja ilmeisesti palkkalaskelmista tulee maksu, vaikka niitä ei edes tulosta. Napsahtaako maksu, kun laittaa palkan maksetuksi? Jos on vaikkapa samaa pelkkää autoetua koko vuosi, niin ei näitä laskelmia edes tulosteta.
Visma-talo
Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.