voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi
Olen ihmetellyt seuraavaa virhettä verkkolaskujen vastaanotossa (Nordeasta):
"Viestit laskun tuonnista:
Virheimoituksesta huolimatta verkkolasku siirtyy käsittelyyn. Oma Y-tunnus ja OVT-tunnus ovat kuitenkin oikein, vaikka virheilmoitus väittää muuta. Käytän Fivaldia tilitoimiston asiakkaana, joten pankkiyhteys siis on tilitoimiston hallinnoima.
Oikeastaan varsinainen ongelma syntyy siinä, että lasku ei automaattisesti tiliöidy oikein, vaikka yritysrekisterissä on annettu tiliöintikoodit toimittajille. Kierrätysohjelma väittää, että tiliöinti olisi tehty, mutta laskuihin ei synny mitään tiliöintiä. Eli siis tilöinnit täytyy tehdä manuaalisesti.
Tämä ongelma on jatkunut aika pitkään, ja olen itse päätellyt, että ongelma syntyi siinä vaiheessa, kun tilitoimistossa tehtiin Fivaldi-päivityksen yhteydessä loppuasiakkaiden määritykset. Aikaisemmin muistaakseni ongelmaa ei ollut.
Muilla ko. tilitoimiston loppukäyttäjillä ei käsittääkseni ole ollut ongelmia, mutta ilmeisesti muilla asiakkailla on verkkolaskujen kanssa käytössä Maventa.
Onko muilla Fivaldin käyttäjillä ollut vastaavanlaista ongelmaa?
t. Kaj B.
Hei!
Kyseisen virheilmoituksen syynä on yleensä ollut jokin näistä asioista:
Mikäli ongelmaa ei aiheuta mikään näistä edellämainituista tapauksista, niin tutkimme asiaa mielellämme tuessa tarkemmin.
Hei!
Epäilen, että ongelma liittyisi tilitoimistokäyttäjän käyttöoikeuksiin.
Ajattelin, että käydään lähiaikoina tämän tilitoimistokumppanin kanssa läpi näitä asioita.
MInulla on noita verkkolaskuja sen verran vähän, että sen tiliöintiongelman kanssa olen jo nyt pärjäillyt aika pitkään.
Kaj B.
Vielä lisätietona, että pankkiohjelman ajossa näkyy seuraava huomautus:
"Aineisto jaeltiin yritykseen 377021 (Kaj Bredenberg Consulting Tmi ) käyttäjän sampsano-sampsa oikeuksilla 18.07.2019 15:47:35. Tiedot lukevan sovelluksen palaute:
Aineiston tuonti ostolaskujen kierrätykseen:
Yksi lasku luettu, erässä oli yksi vastaanottajayritykseen kohdistumaton lasku, kohdistumattomat 1 kpl viety jakeluyritykseen 377021 -"
t. Kaj B.
Hei!
Kannattaa olla nyt ensisijaisesti yhteydessä tuohon teidän tilitoimistoonne. Sieltä voitaisiin sitten tarvittaessa olla yhteydessä meidän tukeen, mikäli edellä listatuista asioista ei ollut ongelman ratkaisemiseksi apua
Visma-talo
Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.