Minun alueeni
Apu
Päivi Soini
CONTRIBUTOR ***

pankkiyhteys: Danske bankin WS-kanava kun tilitoimistolla ei ole ko. pankin tiliä

tekijä Päivi Soini (Päivitetty ‎31-05-2019 14:53 tekijä Päivi Soini )

Hei!

Oletteko joutuneet avaamaan yrityksellenne Danske bankin pankkitilin voidaksenne noutaa WebServices-kanavalla asiakkaiden tiliotteita? Olen saanut kaksi kertaa Dansken yritysasiakaspalvelusta tiedon että minun on avattava pankkitili jotta palvelumaksut voidaan veloittaa sieltä. Sovellustuen ja Pankkiyhteys-käsikirjan mukaan sopimuksen pitäisi onnistua ilman tiliä.

3 VASTAUSTA3
KajBre
CHAMPION *

tekijä KajBre

Minusta periaateessa pitäisi onnistua pelkän WS-kanavan avaaminen tapauksessa, joissa tilitoimistolla ei ole omaa pankkitiliä ko. pankissa, siis kaikkien pankkiryhmien kanssa. Eli teknisesti se on kyllä mahdollista Fivaldin pankkiohjelmassa, ja esimerkkinä tiedän erään isännöitsijätoimiston, jolla EI ole tiliä seuraavissa pankeissa, ainoastaan WS-kanava asiakkaita varten:

• Nordea
  • Aktia
  • Säästöpankit
  • Danske Bank

Eli Danske Bankin myyntihenkilö ei ole tietoinen asiasta tai yrittää vain huijata hankkimaan tilin.

t. Kaj B.

KiMaKa
CONTRIBUTOR **

tekijä KiMaKa

Meillä onnistui OP:n ja Säästöpankin kanssa ilman tiliä, mutta Nordea pakotti hankkimaan tilin.

Piritta
CONTRIBUTOR *

tekijä Piritta

Olen joutunut avaamaan Danskeen tilin. Myös Nordea "pakotti" avaamaan tilin.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.